Șeful finanțelor Porsche: Super Premium Brand Group ar putea valora de trei ori cât Ferrari, dacă ar fi listată pe bursă

Șeful finanțelor Porsche: Super Premium Brand Group ar putea valora de trei ori cât Ferrari, dacă ar fi listată pe bursă
scris 15 oct 2018

Porsche împreună cu mărcile de lux din portofoliul VW, Bentley, Bugatti și Lamborghini, ar putea fi cotate pe bursă de trei ori mai scump decât Ferrari, dacă ar fi listate într-o companie separată, formată din divizia „Super Premium Brand Group”, creată de noul CEO al VW, Herbert Diess. Aceasta este părerea lui Luttz Meschke, șeful finanțelor din Boardul Porsche AG, exprimată la o întâlnire cu presa.

Șeful finanțelor constructorului premium sport a făcut o serie de calcule plecând de la standardul aplicat capitalizării de piață a celui mai cunoscut brand de automobile sport de lux din lume, Ferrari, care ajung în acest moment la aproximativ 19 miliarde euro. Pe aceleași criterii, o companie care ar include Porsche, Bentley, Bugatti și Lamborghini ar valora de cel puțin trei ori mai mult, crede Meschke. El a plasat valoarea acțiunilor unei astfel de companii la cel puțin 60 - 70 miliarde euro.

Compania a trimis o declarație prin care anunță că nu urmărește în prezent nicio listare parțială sau totală a companiei și că șeful finanțelor Porche a dat doar câteva explicații despre efectele pozitive ale unei astfel de listări. Mai mult, se precizează că o astfel de decizie de ofertă publică va fi luată doar de VW Group, care este proprietarul Porsche AG. Anterior, CFO-ul VW Group, FraNK Witter, a declarat pentru Automotive News, referitor la o posibilă listare a diviziei premium că nu spune nu unei astfel de opțiuni.

Lutz Meschke a mai precizat că acționarii unei companii mari, rpecum VW Group sau Damiler ar putea beneficia cel mai mult de o listare parțială a unei subsidiare, așa cum s-a întâmplat în cazul Ferrari, când s-a desprins de Fiat Chrysler Automobiles. Concret, VW Group este evaluat acum la circa 69 de miliarde euro, ceea ce înseamnă că investitorii actual plătesc pentru a deține acțiuni la mărcile premium ale grupului.

Vizită misterioasă a lui Elon Musk la Casa Albă: nu s-a întâlnit nici cu președintele Trump, nici cu vicepreședintele Pence CITEȘTE ȘI Vizită misterioasă a lui Elon Musk la Casa Albă: nu s-a întâlnit nici cu președintele Trump, nici cu vicepreședintele Pence

Analiștii sunt de părere că o companie precum Porsche merită „propria scenă”, potrivit Automotive News, fiind citată o estimare a celor de la Evercore ISI care susține că valoarea reală a mărcilor grupului VW este în jur de 150 miliarde euro, aproape dublu față de valoarea capitalizării actuale. Specialiștii spun că business-ul VW Group ar avea de câștigat dintr-o astfel de autonomie a Porsche, alături de mărcile de lux.

Lutsz Meschke a declarat că a prezentat avantajele unei astfel de listări în cadrul grupului, dar și acționarilor majoritari, familiile Porsche și Piech, care controlează Porsche AG prin intermediul VW Group, respectiv, prin intermediul Porsche Automobil Holding SE.

Porsche a fost o companie independentă, înainte de 2009, când a început procesul de fuziune cu VW Group.

viewscnt
Afla mai multe despre
|porsche
bentley
bugatti
lamborghini