Șeful VW Group, Herbert Diess, nu crede în viitorul hidrogenului fuel cell. „Vă rog, ascultați știința!”

Șeful VW Group, Herbert Diess, nu crede în viitorul hidrogenului fuel cell. „Vă rog, ascultați știința!”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 mai 2021

CEO-ul Volkswagen Group, Herbert Diess, a transmis un mesaj care lasă de înțeles că nu va investi în tehnolgii de propulsie cu hidrogen, în tehnolgiile specifice fuel-cell. „Vă rog, ascultați știința!”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Una dintre cele mai mari companii auto din lume, Volkswagen Group, care în 2020 s-a clasat pe locul al doilea după numărul de vehicule vândute la nivel global, nu se va număra printre cei care dezvoltă propulsii cu hidrogen, fuel cell, după cum reiese din declarațiile șefului Herbert Diess. „Mașina cu hidrogen este dovedită că NU este soluția climatică”, a scris Diess pe Twitter. „În transport, electrificarea a prevalat. Falsele dezbateri sunt o pierdere de timp. Vă rog, ascultați știința!”, mai scrie Diess.

eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

El folosește un link către un articol din cotidianul german Handelsblatt, în care sunt aduse argumente, pe baza unui studiu, ideii că hidrogenul este ineficient și costisitor. Postarea lui Diess a inclus și „tag”-uri către mai mulți politicieni germani de rang înalt.

Studiul la care face referire articolul a fost realizat de Institutul Potsdam pentru Cercetări asupra Impactului Climatic și drept concluzii ideea că dezvoltarea de propulsii bazate pe hidrogen este dăunătoare climei globale, cel puțin în faza inițială. Costurile ridicate, indisponibilitatea materiei prime sunt factori care fac din această tehnologie una ineficientă, spune studiul. Cercetătorii germani recomandă, în schimb, concentrarea pe strategia de mobilitate bazată pe baterii.

FOTO Dacia Bigster de serie va avea un design foarte apropiat de concept-car CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster de serie va avea un design foarte apropiat de concept-car

Herbert Diess nu este la prima poziție anti-hidrogen, el afirmând în mai multe rânduri că această tehnologie nu va fi niciodată eficientă pentru a fi introdusă pe scară largă.

Mai mulți constructori de automobile au investit sume importante în tehnologia fuel-cell, despre care unii oameni de știință spun că ar putea deveni mai ieftină și mai eficientă decât bateriile actuale. Japonezii de la Toyota sau coreenii de la Hyundai – Kia se numără printre susținătorii hidrogenului, folosit pentru generarea de energie electrică direct la bordul vehiculelor. BMW, care a încercat inițial utilizarea hidrogenului direct în motore cu ardere internă, a anunțat că va investi în dezvoltarea unui model fuel-cell. De asemenea, mai multe companii intenționează să introducă propulsia cu hidrogen, sub forma fuel-cell, pe vehiculele comerciale. Printre avantajele sistemului fuel cell se numără viteza de alimentare a vehiculului, similară cu cea pentru benzină, dar și autonomia mult mai mare a unui vehicul care se alimentează cu hidrogen.

viewscnt
Afla mai multe despre
herbert diess
fuel cell