Sin Cars vrea să se listeze cât mai curând în străinătate, după o majorare de capital eșuată la Sofia. “Exportul producției în România nu înseamnă mutarea acolo. Nu am găsit sprijin în Bulgaria”

Sin Cars vrea să se listeze cât mai curând în străinătate, după o majorare de capital eșuată la Sofia. “Exportul producției în România nu înseamnă mutarea acolo. Nu am găsit sprijin în Bulgaria”

Rosen Daskalov. Foto: Sin Cars

Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 23 nov 2022

Producătorul bulgar de mașini de curse și vehicule electrice Sin Cars Industry, care pregătește construcția unei fabrici la Giurgiu, poartă negocieri pentru listarea companiei pe bursa de la Amsterdam “cât mai curând posibil”, după ce nu a reușit să atragă suficient capital pe bursa de la Sofia pentru finanțarea investiției din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Sin Cars, companie fondată și condusă de fostul pilot de curse Rosen Daskalov, vrea să construiască la Giurgiu o uzină auto pentru vehiculul său utilitar L-City.

Operațiunea de majorare de capital lansată luna trecută pe bursa de la Sofia, prin care voia să atragă aproximativ 8 milioane de euro, s-a încheiat fără succes. Pragul minim de subscriere a 2,5 milioane de acțiuni nu a fost atins, potrivit companiei.

Sin Cars intenționa să utilizeze majoritatea fondurilor pentru finanțarea primei faze a construcției uzinei de la Giurgiu, ale cărei costuri au fost estimate la aproximativ 5,6 milioane de euro.

“Potențialii investitori care și-au exprimat dorința de a participa la majorarea de capital s-au confruntat cu multe restricții interne de investiții la diferite niveluri, ceea ce i-a împiedicat să aloce fonduri. Ținând cont de acest lucru, am găsit deja o modalitate, prin intermediul celorlalte companii ale grupului Sin Cars din străinătate, de a face posibilă atragerea de capital”, a declarat Daskalov într-o notă pentru investitori.

Blue Air - Prima reacție la transferul proprietății către stat. Guvernul a știut de problemă cu aproape un an înainte de suspendarea zborurilor CITEȘTE ȘI Blue Air - Prima reacție la transferul proprietății către stat. Guvernul a știut de problemă cu aproape un an înainte de suspendarea zborurilor

Daskalov a precizat că Sin Cars poartă deja negocieri cu Euronext Amsterdam pentru listarea “în cel mai scurt timp posibil” a unei structuri de holding, care să includă diviziile companiei din Marea Britanie, SUA, Germania și Bulgaria.

Anterior, Daskalov a declarat că vrea să atragă cel puțin 100 milioane de euro printr-o listare secundară la Amsterdam, în principal pentru finanțarea investiției din România.

“Construcția unei fabrici în România este o investiție substanțială, iar finalizarea acesteia până la ultima etapă va necesita strângerea unui capital suplimentar substanțial, pentru care compania va căuta resurse prin listarea la Amsterdam la sfârșitul anului 2024”, a transmis compania în octombrie.

Daskalov a subliniat că viitoarea fabrică din România va fi deținută de Sin Cars Industry Bulgaria, iar Sin Cars “va rămâne o companie bulgară”.

“Exportul unei părți din producție în România nu înseamnă mutarea companiei acolo. (...) Nu am găsit sprijin în Bulgaria, dar, pe de altă parte, statul român ne-a oferit condiții bune - achiziția de teren pentru noua fabrică și o rambursare de 50% din investiția făcută”, a precizat șeful Sin Cars în adresa către investitori.

Potrivit planurilor anunțate anterior, fabrica de la Giurgiu va fi construită pe un teren de aproximativ 90 de hectare, adiacent vămii Giurgiu și va avea o capacitate inițială de producție de până la 3.000 de vehicule electrice pe an. Capacitatea anuală va putea fi majorată ulterior până la 9.000 de mașini, în funcție de evoluția comenzilor.

Producția primelor vehicule L-City în România este estimată pentru anul 2027.

Sin Cars, care produce mașini de curse din 2015, fiind omologat pentru campionatul GT4, s-a extins pe piața vehiculelor electrice în urmă cu patru ani.

Compania s-a listat la bursa de la Sofia vara trecută, operațiune prin care a strâns 1 milion de euro de la investitori.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
sin cars industry
sin cars
masini curse
vehicule electrice
fabrica vehicule electrice giurgiu
fabrica l-city romania
vehicul utilitar l city
investitie
sin cars listare amsterdam