Toyota anticipează scăderi ale producției în prima lună din 2023 și planifică noi opriri ale uzinelor din Japonia

Toyota anticipează scăderi ale producției în prima lună din 2023 și planifică noi opriri ale uzinelor din Japonia
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 dec 2022

Toyota este încă sceptică în privința revenirii la un ritm normal de producție din cauza crizei de semiconductori. Constructorul își prognozează prima lună din 2023 la un nivel sub cel de anul trecut, care fusese deja afectat cu peste 10%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cel mai mare constructor de autovehicule din lume, Toyota, continuă să lucreze cu previziuni pesimiste chiar și pentru anul 2023, din cauza problemelor cu componentele electronice. Estimările pentru luna ianuarie publicate de Toyota țintesc un volum de autovehicule produse de numai 700.000 de unități, mai mic decât cele peste 750.000 produse în 2022, în prima lună a anunlui.

Restricțiile de circulație pe podul de la Cernavodă - ridicate CITEȘTE ȘI Restricțiile de circulație pe podul de la Cernavodă - ridicate

La acel moment, japonezii înregistrau un declin de 12,8% față de 2020, din care la uzinele din Japonia scăderea era de aproape 30% (236.000 unități). Acum, managementul Toyota estimează doar 200.000 de autovehicule produse în Japonia și circa 500.000 în uzinele din alte țări. În același timp, compania anunță că previziunile pentru finalul anului fiscal 2023 rămân neschimbate, la 9,2 milioane de unități.

Pentru luna ianuarie, Toyota a programat opriri la două uzine, în Tahara și Hamura, unde sunt produse modelele Land Cruiser Prado, 4Runner și Lexus GX. Va fi oprită o singură linie în fiecare uzină, timp de șase zile și, respectiv, nouă zile.

Creștere a pieței auto din Europa, care confirmă ieșirea din criză. Dacia, printre puținele mărci care au rezultate mai bune în 2022 CITEȘTE ȘI Creștere a pieței auto din Europa, care confirmă ieșirea din criză. Dacia, printre puținele mărci care au rezultate mai bune în 2022

Nu este exclus însă ca previziunile să fie depășite de realitate, așa cum s-a întâmplat în ultimele luni. În octombrie, de exemplu, Toyota a anunțat o producție peste 2021, „ca rezultat al unei cereri solide, care s-a suprapus peste revenirea din impactul crizei de semiconductori”.

Astfel, producția a depășit 920.000 de vehicule, cu mai mult de 100.000 peste previziunile anterioare de 800.000 de unități. Și vânzările au fost mari, peste 910.000 de vehicule, fiind cea mai bună lună octombrie din istoria grupului. În acest moment, compania japoneză are o producție mai mare cu 7,6% față de 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota productie
vanzari toyota
criza semiconductori