Toyota este pe cale să detroneze GM pe piața auto americană

Toyota este pe cale să detroneze GM pe piața auto americană
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 ian 2022

Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp este pe punctul de a detrona rivalul american General Motors Co chiar la el acasă, aceasta fiind prima dată după 1931 când GM nu a mai fost lider de vânzări pe piața auto din SUA, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În primele nouă luni din 2021, Toyota a vândut 1,86 milioane vehicule în SUA, comparativ cu doar 1,78 milioane vehicule pentru GM, adică un avans de 80.000 de vehicule. Anul 2021 a fost unul marcat de lipsa de semiconductori, ceea ce a forțat producătorii auto să se concentreze pe cele mai profitabile modele. Comparativ, în 2020, GM a vândut 2,55 milioane de vehicule în SUA, comparativ cu 2,11 milioane în cazul Toyota și 2,04 milioane pentru Ford, scrie Agerpres.

VIDEO Mercedes-Benz a prezentat prototipul electric VISION EQXX, cu o autonomie de 1.000 de kilometri CITEȘTE ȘI VIDEO Mercedes-Benz a prezentat prototipul electric VISION EQXX, cu o autonomie de 1.000 de kilometri

Constructorii auto urmează să dea marți publicității cifrele finale privind vânzările realizate în 2021 pe piața din SUA. General Motors a fost cel mai mare producător auto din SUA încă din 1931, când a depășit Ford, potrivit cifrelor publicației de specialitate Automotive News.

Însă, constructorul auto nipon nu se laudă încă cu poziția de lider. Vicepreședintele Toyota, Jack Hollis, a dat publicității un comunicat în care subliniază că grupul este "recunoscător" clienților săi și adaugă faptul că "poziția de lider nu a fost niciodată prioritatea noastră".

În ceea ce privește GM, purtătorul de cuvânt Jim Cain a spus că grupul de la Detroit a avut vânzări solide în SUA pe segmentul SUV și camionetelor, deoarece s-a concentrat pe profitabilitate, adăugând că vânzările se vor îmbunătăți odată cu rezolvarea problemelor de aprovizionare cu semiconductori. "Dacă aș fi în locul celor de la Toyota nu m-aș grăbi să afișez mesajul "Suntem numărul 1", a spus Jim Cain.

Sub conducerea directorului general Mary Barra, GM s-a concentrat pe profitabilitate în raport cu volumele de vânzări, ieșind de pe piețele pe care înregistra pierderi, precum Europa și Rusia.

Analistul firmei de consultanță Edmunds, Jessica Caldwell, susține că Toyota a devansat GM în 2021 "cu excepția cazului în care producătorul de la Detroit a reușit un miracol". Cu toate acestea, Caldwell a adăugat că rezultatele din 2021 nu sunt un indiciu al unei tendințe pe termen lung deoarece GM vinde mai multe mărci de automobile decât Toyota pe piața din SUA. Și analiștii de la Cox Automotive prognozează că Toyota a devansat GM pe piața din SUA în 2021 deoarece a reușit să își gestioneze mai bine stocurile.

Pe ansamblu, analiștii estimează că aproximativ 15 milioane de vehicule au fost vândute în 2021 pe piața din SUA, cu mult sub media multianuală de 17,3 milioane de vehicule. Pentru 2022, firma de consultanță IHS Markit prognozează că vânzările pe piața din SUA vor ajunge la aproape 15,5 milioane, în creștere cu 2,6% față de 15,1 milioane prognozate pentru 2021. 

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
gm