Toyota, scădere a producției în septembrie, din cauza crizei de semiconductori, dar vânzări și producție în creștere pe primele opt luni

Toyota, scădere a producției în septembrie, din cauza crizei de semiconductori, dar vânzări și producție în creștere pe primele opt luni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 oct 2021

Toyota a anunțat cifrele de vânzări pentru luna a opta, puternic afectată de opririle cauzate de criza de semiconductori. Japonezii au reușit, în pofida condițiilor dificile, să înregistreze vânzări în creștere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Marca Toyota a vândut 748.893 de autovehicule în luna august, cu 3,9% mai multe decât în anul anterior, sfindând parcă criza de producție. Cu toate celelalte mărci ale sale, grupul Toyota a vândut 813.415 vehicule, cu 4,2% mai multe. Constructorul japonez a reușit să-și îmbunătățească cota de piață la 34,9%, cu marca Toyota, și cu 49% cu toate mărcil, în Japonia, acolo unde s-a înregistrat creșterea importantă a vânzărilor. Pe piețele externe, vânzările mărcii Toyota au crescut 3,4%, la 637.324 unități, iar ale întregului grup cu 4,4%, la 656.633 unități.

În ceea ce privește producția, lucrurile stau mult mai rău pentru japonezi. Producția globală a scăzut cu 16,2%, la 531.448 unități, pentru marca Toyota, și la 632.489 unități, cu 12,5% mai puțin, pentru întreg grupul. Scăderea cea mai consistentă a fost pentru fabricile din afara Japoniei (-19,9% pentru marca Toyota și 13,2% pentru toate mărcile), cu un volum de 388.147 produs în afara Japoniei. Exporturile de automobile ale Toyota, din Japonia, au suferit din cauza crizei, fiind mai mici cu 12,3% față de luna similară din 2020.

Salonul auto din Geneva 2022, confirmat de organizatori CITEȘTE ȘI Salonul auto din Geneva 2022, confirmat de organizatori

Pe întreg anul (ianuarie – august), grupul nipon Toyota are în continuare rezultate excelente, cu un volum total vândut de 7,21 milioane de autovehicule, cu 25,1% mai multe decât în 2020, cu o creștere masivă, de aproape 30%, pentru vânzările din afara Japoniei (5,7 milioane de vehicule vândute).

Și în privința producției Toyota stă bine și demonstrează că este compania care a traversat cel mai bine criza semiconductorilor, în pofida greutăților din ultimele două luni. Marca Toyota a produs cu 25,5% mai multe vehicule, în primele opt luni din 2021, adică 5,82 milioane unități, iar grupul a reușit să producă 6,82 milioane unități, cu 25,4% mai multe.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
rezultate toyota
profit toyota
vanzari toyota