Tronsonul al doilea al șoselei de centură a Brașovului, deschis circulației în totalitate

Tronsonul al doilea al șoselei de centură a Brașovului, deschis circulației în totalitate
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 dec 2016

Tronsonul al doilea al centurii Brașovului a fost deschis circulației în totalitate, joi seară, după ce au fost finalizate lucrările pentru lărgirea șoselei la două benzi.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Lucrările la șoseaua de ocolire a Brașovului au început acum 15 ani, iar investiția totală s-a ridicat la 425 de milioane de lei, fonduri europene, scrie News.ro.

Primele lucrări au fost realizate la tronsonul al II-lea, care joi seară a fost deschis circulației pe ambele benzi. Inițial, șoseaua avea doar o bandă pe sens, dar în urmă cu doi ani au început lucrările pentru lărgirea acesteia.

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările la tronsonul al II-lea au fost întârziate deoarece a fost nevoie de exproprieri suplimentare. Investiția trebuia finalizată în iunie 2016, însă circulația a fost deschisă în totalitate abia acum. Lucrările au fost realizate de consorțiul Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRl.

Tronsonul al II-lea leagă DN 11, ieșirea din Brașov spre Hărman, de DN 13, ieșirea din Brașov spre Târgu-Mureș, și are 6,8 kilometri, iar vineri, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, va efectua o vizită de lucru în zonă.

Sistemul de geolocalizare Galileo, supranumit ”GPS-ul european”, a devenit operațional joi CITEȘTE ȘI Sistemul de geolocalizare Galileo, supranumit ”GPS-ul european”, a devenit operațional joi

Tot în acest an, în 18 noiembrie, a fost inaugurat și tronsonul I, tot în prezența ministrului Transporturilor. Lucrările la Tronsonul I au început încă din 2012, dar constructorii care nu și-au onorat promisiunile au amânat mult finalizarea investiției. Acestea au fost abandonate în 2013 după ce austriecii de la Alpine Bau au intrat în insolvență. După o nouă licitație și mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un consorțiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO, care a și terminat lucrarea.

Tronsonul I are o lungime de 7,2 km și pornește din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul Timișul Sec), ocolește rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocolește CET, traversează zona Timiș-Triaj, iar apoi ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut și un pasaj peste DN 11 și calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Trosonul al III-lea a fost singurul finalizat fără a se înregistra întârzieri. Acesta are o lungime de 6,34 km și leagă DN 13, din zona Stupini, de DN 1, ieșirea din Brașov spre Ghimbav, fiind terminat în 2014.

Tronsonul al III-lea se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Brașov – Târgu-Mureș, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată și DN 1 Brașov – Sibiu cu un pasaj superior și, mai departe, strada Clopoțel cu un sens giratoriu care permite accesul din și înspre DN 1 Brașov – Sibiu și DN 73 Brașov – Pitești.

viewscnt
Afla mai multe despre
sosea de centura brasov