ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilor

ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 apr 2024

Înmatriculările de autoturisme din România s-au prăbușit pur și simplu în luna martie, în așteptarea demarării Programului Rabla, însă nici startul acestui program nu are șanse să revigoreze prea mult piața auto, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC Bank, Fabrica de Consultanță.
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Românii au înmatriculat în luna martie mai puțin de 10.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă un minim al ultimelor cel puțin 12 luni. Cu un total de 9.156 de autoturisme înmatriculate, piața a scăzut cu 25,25%, adică cu mai bine de un sfert, ceea ce reprezintă un declin de peste 3.000 de autoturisme într-o singură lună. Pe segmentul de vehicule comerciale, scăderea a fost una foarte mică, de sub un procent, cu un volum de 1.411 unități înmatriculate, dar pe segmentele de camioane s-au resimțit de asemenea pierderi importante (-30% la camioane peste 3,5 tone).

VIDEO Constructori români și bulgari lucrează împreună la Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI VIDEO Constructori români și bulgari lucrează împreună la Autostrada Moldovei

În total, cu 14.331 vehicule înmatriculate, piața a scăzut cu 17,5%, comparativ cu anul trecut.

Pe segmentul de autoturisme, cel care acoperă cea mai mare parte din piață, surprizele vin în special la marca Dacia, care a pierdut un loc în clasamentul celor mai vândute modele, cel mai probabil din cauza amânării deciziei de cumpărare pentru clienții de Sandero. Modelul a fost depășit de Skoda Octavia, având numai 288 unități înmatriculate, față de 333 pentru modelul cehesc. De asemenea, putem observa un volum foarte mare de mașini Duster înmatriculate, 1159 unități, acesta fiind efectul cererii foarte mari pentru modelul care urmează să iasă de pe piață.

Toate celelalte modele Dacia au încheiat luna martie cu volume mici: Logan – 536 unități, Jogger – 233, Spring – 212. În rândul modelelor de import, Toyota a ocupat următoarele locuri, după Octavia, cu Corolla și RAV4.

Un număr foarte mare de automobile BMW, rechemate în service CITEȘTE ȘI Un număr foarte mare de automobile BMW, rechemate în service

La nivel de mărci, Dacia rămâne liderul pieței, cu 2.428 autoturisme înmatriculate, dar cu o scădere uriașă, de 43 de procente, a înmatriculărilor, cea mai mare din piață, egalată doar de Renault, care a pierdut de asemena 42,5%, cu un volum de 553 de unități, coborând pe locul patru, după ce în urmă cu un an era liderul mărcilor de import. În schimb, Toyota este una dintre mărcile cu creștere (9%, 768 unități), în timp ce Skoda, VW, Hyundai și Ford au fiecare scăderi de două cifre. În top 10 al mărcilor, doar BMW (locul 6, 488 unități) și Suzuki (locul 9, 343 unități) au încheiat luna martie în creștere.

Chiar dacă luna martie a însemnat startul Programului Rabla, așteptările nu sunt foarte optimiste, cel puțin pentru luna următoare, deoarece pe lângă apetitul scăzut al românilor pentru achiziția de mașini în acest început de an, înmatriculările vor începe să fie vizibile abia din lunile mai – iunie.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
masini electrice