ULTIMA ORĂ Tesla a depășit BYD și a redevenit cel mai mare producător de mașini electrice. Războiul discounturilor

ULTIMA ORĂ Tesla a depășit BYD și a redevenit cel mai mare producător de mașini electrice. Războiul discounturilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 apr 2024

Constructorul BYD nu a reușit să fructifice avantajul pe care îl luase în fața Tesla, în ultimul trimestru al anului trecut, pe segmentul de mașini electrice, chiar dacă constructorul american a înregistrat o scădere importantă în primele trei luni ale acestui an.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Datele analizate de Profit.ro relevă că Tesla a reușit să-și recupereze acum titlul de cel mai mare producător de automobile electrice din lume, în competiția cu chinezii de la BYD, chiar dacă s-a confruntat cu o primă scădere a vânzărilor în ultimii patru ani.

VIDEO Premieră în industria auto: Modelul chinezesc IM L6 a trecut testul elanului fără șofer CITEȘTE ȘI VIDEO Premieră în industria auto: Modelul chinezesc IM L6 a trecut testul elanului fără șofer

Cauza este scăderea și mai mare, surprinzătoare, pe care a raportat-o compania chineză în intervalul ianuarie – martie.

După ce în trimestrul 4 al anului trecut BYD devenea pentru prima dată cel mai mare constructor de automobile electrice, depășind Tesla, iată că vânzările BYD s-au prăbușit în primul trimestru din 2024, cu 43%, față de trimestrul anterior și au o creștere de 13 procente față de perioada similară din 2023, când însă volumul vândut era mult mai mic.

În total, BYD a vândut 300.114 vehicule complet electrice și un total de 626.263 vehicule electrice și hibride, în primele trei luni ale anului. Ambele volume sunt mai mici decât recordurile înregistrate în perioada octombrie – decembrie 2023 (526.409 vehicule electrice și 944.779 total vehicule), când compania a forțat la maxim dealerii, inclusiv cu reduceri importante, pentru a crește vânzările.

La rândul ei, Tesla a raportat 386.810 vehicule vândute în primul trimestru din acest an, în scădere cu 8,5% față de anul anterior și cu peste 20% față de trimestrul 4 din 2023. În pofida acestor scăderi, vânzările Tesla au depășit BYD cu peste 86.000 de vehicule.

Dacia își menține creșterea vânzărilor la nivel global. Brandul se află într-un moment de tranziție cu două dintre modele CITEȘTE ȘI Dacia își menține creșterea vânzărilor la nivel global. Brandul se află într-un moment de tranziție cu două dintre modele

Cauzele acestor evoluții ale celor două companii sunt diferite, dar au legătură ambele cu războiul discounturilor din 2023, care au urmărit deopotrivă câștigarea de cotă de piață și lichidarea stocurilor, în perspectiva unei piețe care a arătat clar o frânare a cererii.

Șeful BYD a declarat în urmă cu puțin timp că țintește pentru 2024 vânzări record, care să depășească cu circa 20% volumul vândut în 2023 și să ajungă la circa 3,6 milioane de vehicule vândute la nivel global, hibrid și electrice.

Piața din Europa este printre favoritele BYD pentru extindere, astfel încât vânzările pe piețele externe Chinei să urce până la 500.000 în 2024 și la un milion în 2025.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
byd
vanzari tesla
masini electrice