Un prim pas major în legislația mașinilor fără șofer: Cine va fi vinovat în cazul accidentelor

Un prim pas major în legislația mașinilor fără șofer: Cine va fi vinovat în cazul accidentelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 aug 2022

Una dintre primele țări care încep să legifereze circulația autovehiculelor autonome a venit cu o propunere majoră, care îi face pe producători responsabili pentru accidente.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Marea Britanie a făcut public planul pe care guvernul îl are pentru intrarea masivă pe piață a vehiculelor autonome, acele vehicule care nu au șofer sau în care șoferul a predat controlul sistemelor de control automat ale mașinii. Oficialii britanici au anunțat că se așteaptă ca din 2025 prezența pe șosele a acestor automobile să fie mare cu ajutorul proiectului complex pe care îl lansează, unul care include legislație specifică și care țintește de 38.000 de locuri de muncă.

TAROM a lansat procedura pentru conflictul de muncă. Niciun avion nu va decola între anumite ore CITEȘTE ȘI TAROM a lansat procedura pentru conflictul de muncă. Niciun avion nu va decola între anumite ore

Potrivit documentului Guvernului Marii Britanii, planul va cuprinde investiții în valoare de până la 100 de milioane de lire, din care primele 34 de milioane de lire vor fi acordate activităților de cercetare pentru siguranță și pentru dezvoltarea legislației. Sunt date ca exemplu cercetări ale performanțelor mașinilor autonome în condiții meteo dificile sau interacțiunea acestor vehicule cu pietoni, cicliști sau alte vehicule. Alte 20 de milioane de lire vor fi dirijate pentru susținerea start-up-urilor în zona serviciilor bazate pe vehiculele autonome.

„Vehiculele autonome ar putea revoluționa transportul public și călătoriile pasagerilor, în special pentru cei care nu conduc, pot conecta mai bine comunitățile rurale și pot reduce coliziunile rutiere cauzate de eroarea umană. Mai departe, în viitor, acestea ar putea, de exemplu, să ofere legături personalizate la cerere din orașe și sate cu opțiunile de transport public existente în apropiere. Ele ar putea oferi, de asemenea, servicii mai directe și în timp util, care să permită oamenilor să acceseze mai bine servicii vitale, cum ar fi școli și programări medicale” se arată în documentul oficial al autorităților britanice, care mai spun că se așteaptă ca din 2023 să apară pe șosele primele vehicule autonome.

În privința legislației, se ia în calcul inclusiv o nuanțare a tipurilor de permise, pentru cei care vor asista o mașină autonomă, ca șoferi, dar și alte prevederi care să garanteze siguranța deplasării vehiculelor fără șofer.

„Legislația se va baza pe legile existente și va prevedea că producătorii sunt responsabili pentru acțiunile vehiculului atunci când se conduce singur, ceea ce înseamnă că un șofer uman nu ar fi răspunzător pentru incidentele legate de conducere în timp ce vehiculul deține controlul conducerii”, precizează oficialii britanici, care fac astfel un pas important în zona de răspundere civilă și penală pentru accidentele produse de automobilele care nu vor avea un șofer la volan.

Ce surprize pregătește divizia M, de performanță, a BMW: propulsia cu patru motoare CITEȘTE ȘI Ce surprize pregătește divizia M, de performanță, a BMW: propulsia cu patru motoare

Până acum, doar Germania a mai votat o lege care reglementează circulația vehiculelor fără șofer, însă nu există prevederi clare privind răspunderea în cazul evenimentelor rutiere. Mercedes-Benz a prezentat primul automobil echipat cu tehnologie care permite rularea fără șofer.

Limuzina electrică EQS a fost omologată în baza acestei legi pentru a circula pe anumite șosele, în regim autonom, cu ajutorul sistemului Drive Pilot. Sistemul oferă o autonomie de Nivel 3, ceea ce înseamnă că în spatele volanului există un șofer care este obligat să supravegheze vehiculul și să intervină dacă situația o cere. 

În cazuri excepționale, șoferul este avertizat să preia controlul. Dacă acest lucru nu se întâmplă în 10 secunde, vehiculul încetinește în siguranță și se oprește, căutând cea mai pună zonă pentru acest lucru. Se aprind avariile, se activează sistemul de apel de urgență, iar ușile se deblochează.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini autonome
masina fara sofer
mercedes eqs
drive pilot