Unul dintre acționarii PSA Group cere președintelui companiei să revizuiască termenii fuziunii cu FCA

Unul dintre acționarii PSA Group cere președintelui companiei să revizuiască termenii fuziunii cu FCA
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 iun 2020

Cu doar câteva zile înainte de Adunarea Generală a Acționarilor Peugeot SA (PSA), unul dintre acționarii minoritari, fondul de investiții Phitrust, a transmis președintelui companiei o serie de întrebări prin care îi cere să analizeze posibilitatea revizuirii fuziunii cu Fiat Chrysler Automobiles.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Înainte și după anunțul semnării Acordului dintre PSA Group și FCA, în decembrie trecut, Phitrust a ridicat o serie de întrebări privind aspectele financiare, de mediu, sociale și de guvernanță ale proiectului. Înainte de Adunarea Generală a Acționarilor din 25 iunie, Phitrust scrie și reiterează întrebările sale către Președintele PSA Group”. Așa își începe mesajul fondul de investiții francez, care deține un pachet infim de acțiuni în cadrul Peugeot SA, dar care dorește ca, în cadrul AGA, să se discute posibilitatea ca termenii fuziunii să fie reanalizați.

„De la anunțul fuziunii PSA Group și FCA în ultimul trimestru al anului 2019 și intrarea în recesiunie a întregii economii mondiale, Grupul PSA a arătat reziliența grație pozițiilor favorabile de lichidităîți și unui bun management al costurilor; a fost diferit pentru FCA Group, al cărei echilibru financiar apărut să fie mult mai fragil”, mai spun cei de la Phitrust, care fac referire la faptul că italienii au fost obligați să apeleze la un credit guvernamental de peste 6 miliarde euro.

Mesajul acționarilor PSA este structurat pe mai multe paliere și curpinde referiri la mai multe detalii ale fuziunii. Prima este paritatea acțiunilor, care ar fi fost oricum nejustificată înainte de criză, dar care în situația prezentă are un dezechilbru și mai mare. Apoi, întreabă dacă s-a luat în calcul eventualitatea unui eșec. „Care sunt intențiile în cazul unui eșec în proeictul fuziunii și în ce termeni financiari?”. Din punct de vedere social, se vorbește despre faptul că acordul inițial nu afăcut referire la acesta. „Dată fiind actuala recesiune în economia globală și în piețele auto în particular, care este prognoza în termeni de reduceri de capacități și închideri de situri industriale?”, întreabă șefii Phitrust. Nu în ultimul rând, este atacată și viziune post-fuziune, în condițiile schimbărilor tehnologice ale industriei auto.

VW testează masiv 150 de mașini ID.3, cu ajutorul angajaților, pentru a putea să livreze primele exemplare în septembrie CITEȘTE ȘI VW testează masiv 150 de mașini ID.3, cu ajutorul angajaților, pentru a putea să livreze primele exemplare în septembrie

Cei de la Phitrust cer ca la AGA din 25 iunie să fie dată posibilitatea acționarilor minoritari să-și exercite drepturile de control, prin respingerea mai multor articole din acordul de fuziune.

PSA și FCA au semnat în decembrie 2019 acordul de fuziune, pentru care au început deja demersurile oficiale. La începtul lunii iunie au notificat Comisia Europeană pentru avizul anti-trust, care într-o primă etapă și-a arătat îngrijorarea față de concentrarea pe anumite segmente de piață, în mai multe țări membre UE. În rest, în tot acest timp, reprezentanții celor două companii au anunțat că termenii acordului de fuziune rămân neschimbați. Singura modificare a fost făcută la nivelul dividendelor pe care companiile ar fi trebuit să le plătească acționarilor. În luna mai, cele două companii au anunțat că prevederea potrivit căreia acționarii vor primi 1,1 miliarde euro, pentru anul fiscal 2019, se anulează, banii urmând să finanțeze companiile ca urmare a crizei COVID-19. Cele mai noi declarații ale lui Carlos Tavares, cel care va conduce din poziția de CEO viitoarea entitate, precizau că tranzacția ar trebui să se închidă la începutul anului viitor.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat