Viitorul Nissan Qashqai nu va mai avea motoare diesel

Viitorul Nissan Qashqai nu va mai avea motoare diesel
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 dec 2019

Nissan va elimina motoarele diesel de pe modelul Qashqai, odată cu lansarea unei noi generații. Este primul model al companiei japoneze care renunță la diesel, în timp ce alte mărci japoneze au scos complet aceste motoare de pe piața europeană.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

SUV-ul Nissan Qashqai nu va mai avea motoare diesel începând din septembrie, când va fi lansată noua generație. Vor fi oferite exclusiv motoare pe benzină și motorizări hibrid, potrivit unei decizii a companiei, după cum scrie Automotive News, care citează persoane din interiorul Nissan. Pentru moment, Nissan nu a anunțat nimic oficial.

Nissan este decisă să formeze oferta din Europa, dat find faptul că cererea de motoare diesel este tot mai scăzută. Ponderea motoarelor diesel în vânzările Nissan a scăzut de la 47% la 30%, în 2018, și continuă să scadă și în acest an. „Am constatat o semnificativă scădere a diesleului”, a declarat Gianluca de Ficchy, președintele Nissan Europe. „Ne adaptăm și noi pentru a urma această tendință”. Nu a făcut, însă, niciun pas până acum, spre deosebire de rivalele japoneze Toyota și Honda, care au eliminat deja dieseleul din oferta din UE.

Una dintre noutățile în privința motorizărilor este sistemul e-Power, o propulsie electrică cu range extender, adică un motor cu benzină care este folosit însă doar ca generator, pentru încărcarea bateriei, roțile fiind acționate doar de motorul electric.

Nissan vrea să ajungă la 20 - 24% mașini electrificate, din totalul vânzărilor globale, însă în Europa vrea să atingă un prag ambițios, de 42 de procente.

Volkswagen va lansa 34 de modele noi sau versiuni noi, în 2020, la nivel global CITEȘTE ȘI Volkswagen va lansa 34 de modele noi sau versiuni noi, în 2020, la nivel global

Decizia de retragere a motoarelor diesel de pe Qashqai are și un revers. În segmentul SUV-urilor compacte, acolo unde Qashqai era până nu de mult lider, cota dieselului este de circa 44%, dintr-un volum mare, de peste 600.000 de automobile vândute. Liderul segmentului, VW Tiguan, are în continuare motoare diesel pe care clienții le cumpără într-un procent destul de mare, deoarece pentru astfel de mașini, mari și grele, un motor diesel oferă un consum mai bun și performanțe notabile.

Decizia de a menține motoare diesel pe un un model nou are implicații și industriale, și de marketing. Pe de o parte, proiectarea și dezvoltarea unui model fără o anumită motorizare poate aduce reduceri de costuri, la fel și în privința industrializării, dacă linia de producție nu mai este pregătită și pentru al treilea tip de motor. La capitolul marketing, costurile de susținere a motorizărilor pe piață se pot dovedi prea mari dacă vânzările coboară sub un procent rentabil.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan qashqai
motoare diesel qashqai
suv diesel
nissan diesel