Volkswagen Golf, afectat de criză, iese din Top 10 al vânzărilor europene după zeci de ani de supremație. Marile companii pierd mii de mașini pe zi

Volkswagen Golf, afectat de criză, iese din Top 10 al vânzărilor europene după zeci de ani de supremație. Marile companii pierd mii de mașini pe zi
scris marţi, 07:52

Vânzările de autoturisme din Europa continuă să fie afectate de criza de semiconductori, iar acest lucru se vede foarte bine la vârf, acolo unde marile companii pierd mii de mașini pe zi, din cauza imposibilității de a le asambla. Există însă diferențe de viteze și la acest capitol, pentru că unii s-au descurcat mai bine decât alții.

VW a fost depășit în Europa de rivalii de la Stellantis, care acum înregistrează un nou succes: SUV-ul Peugeot 2008 a devenit lider în Europa, în timp ce ultra-popularul VW Golf a dispărut din peisajul celor mai vândute automobile.

Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Piața de autoturisme din Europa, arată o altă față, în luna octombrie, diferită față de cea cu care ne-am obișnuit în lunile și anii trecuți. Blocajele din unele uzine au făcut ca liderii vânzărilor să se schimbe de la o lună la alta, Dacia Sandero numărându-se, de exemplu, printre mașinile care au speculat această criză, reușind să livreze mai multe unități decât rivalii. Marii pierzători sunt însă cei din grupul VW, care au pierdut teren în fața celorlalți.

Grupul VW își distribuie scăderile, inevitabil, și la nivelul modelelor sale. VW Golf, cel mai popular automobil din Europa din toate timpurile, a dispărut surprinzător, în octombrie, din clasamentul celor mai vândute mașini, după ce în ultimele 4 – 5 luni a coborât pe locurile 3 – 4. Depășit pe rând, ba de Dacia Sandero, ba de Tesla Model 3, acum VW Golf a scăzut atât de mult încât nu și-a mai găsit loc în Top 10, după cum arată datele Jato Dynamics.

Cu numai 11.174 de unități înmatriculate, adică aproximativ o treime din volumul pe care îl înregistra înainte de pandemie, vânzările lui Golf au scăzut cu aproape 60% față de anul trecut. Practic, opririle lungi și dese ale uzinei din Wolfsburg au făcut imposibilă onorarea comenzilor făcute de clienți. Vestea bună este că mașina își va recupera o bună parte din pierderi în 2022, când producția va reveni la un ritm mai apropiat de cel normal. Șeful VW Group a declarat într-o întâlnire cu angajații uzinei VW că nivelul comenzilor este atât de mare pentru modelul Golf, încât poate considera vândută producția până în luna martie, situație fără precedent în istoria fabricii.

Stellantis a depășit oficial VW Group și a devenit cel mai mare producător de autoturisme din Europa CITEȘTE ȘI Stellantis a depășit oficial VW Group și a devenit cel mai mare producător de autoturisme din Europa

Trebuie totuși să precizăm că Golf a mai primit o lovitură în ultimii ani de la propria companie. Decizia de a nu mai produce o versiune electrică pentru cel mai vândut model al mărcii, în schimb fiind aleasă denumirea ID.3 pentru un automobil compact electric, a condus la scăderi importante ale vânzărilor pentru modelul Golf, care ar urma, potrivit planurilor companiei, să dispară în momentul electrificării complete a gamei.

Marele câștigător din octombrie al scăderilor este modelul Peugeot 2008, un SUV subcompact, care a înregistrat 18.109 unități înmatriculate, cu o scădere de numai 5,2% față de anul trecut, o veritabilă performanță în această perioadă. Pe locul al doilea s-a situat Renault Clio, care a acumulat 14.639 de unități înmatriculate, în pofida unei scăderi de 34%. PE locul al treilea stă modelul românesc Dacia Sandero, cu 14.034 unități și o scădere de numai 8,3%. Celelalte modele din top 10 au fost în octombrie Peugeot 208, Ford Focus, Fiat 500, Fiat Panda, Opel Corsa, VW T-Roc și Renault Captur. De remarcat modelul Fiat 500, singurul din top care a înregistrat creștere față de nivelul de anul trecut, în special cu ajutorul motorizărilor electrice, tot mai căutate de clienții europeni.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw golf
vanzari golf
inmatriculari auto
dacia sandero