GRAFIC România și-a majorat exportul de carburanți către Ucraina, rămânând cel mai important furnizor de motorină al Kievului

GRAFIC România și-a majorat exportul de carburanți către Ucraina, rămânând cel mai important furnizor de motorină al Kievului
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 2 dec 2023

România rămâne cel mai important furnizor de motorină al Ucrainei, asigurând aproape 50% din diesel-ul importat de companiile ucrainene în primele 20 de zile ale lunii noiembrie. Exporturile de benzină către Kiev au crescut în această perioadă cu 51%, iar cele de motorină, cu 7%, comparativ cu aceeași perioadă a lunii trecute, relevă datele analizate de Profit.ro.

Eveniment Profit
Profit.ro organizează cea de-a patra ediție a evenimentului IMM, o dezbatere pe teme ce preocupă antreprenorii mici și mijlocii în această perioadă, reunind reprezentanți ai autorităților, antreprenori și manageri de companii, organizații patronale, investitori, finanțatori și consultanți de business.
Evenimentul va fi organizat cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto) si UniCredit Bank.

Urmărește-ne și pe Google News

În perioada 1-19 noiembrie, România a exportat în Ucraina 36,7 mii tone de motorină și 1,7 mii tone benzină, în creștere cu 7%, respectiv 52%, față de cantitățile exportate în aceeași perioadă a lunii trecute, de 34,2 mii tone, respectiv 1,1 mii tone.

Potrivit presei ucrainene de specialitate, creșterea exporturilor din România a compensat scăderea volumelor importate din Polonia și țările baltice, care s-au diminuat cu 27%, la 6,9 mii tone în cazul benzinei și cu 33%, la 36 mii tone, în cazul motorinei.

FOTO După 16 ani, Petrom colaborează din nou cu italianul care a adus în țară ButanGas-ul lui Iosif Constantin Drăgan. Parteneriat pentru stații de alimentare cu GNC și GNL CITEȘTE ȘI FOTO După 16 ani, Petrom colaborează din nou cu italianul care a adus în țară ButanGas-ul lui Iosif Constantin Drăgan. Parteneriat pentru stații de alimentare cu GNC și GNL

Ca urmare a unei greve declanșate de transportatorii polonezi, aproximativ 4.600 de cisterne așteaptă la cele patru puncte de trecere a frontierei dintre Ucraina și Polonia.

În plus, și intrările pe la granița ucraineană-slovacă sunt afectate ca urmare a declanșării, pe 16 noiembrie, a unei greve de o oră a transportatorilor slovaci. Pe 21 noiembrie, granița a fost blocată de persoane necunoscute, care ulterior au fost dispersate de poliție. Începând cu 22 noiembrie, s-a format o coadă de 420 de cisterne la punctul de trecere a frontierei dintre Ucraina și Slovacia.

Numărul mediu zilnic de cisterne vămuite de serviciul vamal ucrainean, comparativ cu aceeași perioadă din octombrie, a scăzut cu 17%, la 220: dintre care 40 cu benzină și 180 cu motorină.

A crescut în schimb ponderea volumelor transferate feroviar și maritim. În noiembrie, importurile feroviare de benzină au reprezentat 50% din total, iar cele maritime - 21% din total, și 31%, respectiv 40%, în cazul motorinei.

Comercianții ucraineni continuă să se plângă de lentoare operațiunilor din portul Constanța, deși și aici s-au produs periodic îmbunătățiri, potrivit presei de la Kiev.

Ajutor de stat de 350 milioane lei pentru supraviețuirea până la primăvară a termocentralei Paroșeni și a minelor de huilă din Valea Jiului CITEȘTE ȘI Ajutor de stat de 350 milioane lei pentru supraviețuirea până la primăvară a termocentralei Paroșeni și a minelor de huilă din Valea Jiului

"Am început să descarcăm mai repede. Cel mai probabil, asta se datorează scăderii cererii pentru transportul rutier. În ceea ce privește transportul feroviar, situația nu s-a schimbat, așteptăm de două săptămâni", a spus unul dintre comercianți, citat de Enkorr.

Totodată, furtuna de pe canalul Sulina a provocat întârzieri în aprovizionarea cu combustibil, chair dacă în prezent, condițiile meteo nu împiedică vasele să circule.

Blocajele din vămi sunt, probabil, și rezultatul aplicării noii legislații vamale, promovată de experții ucraineni și adoptată de guvernul de la Kiev, de interzicere a importurilor de produse petroliere neînsoțite de documente care să demonstreze proveniența non-rusă. Limitarea surselor de aprovizionare a condus, așa cum era și logic, la formarea de cozi la punctele vamale și la scumpirea gazului natural petrolier (GPL), folosit de ucraineni atât pentru alimentarea mașinilor, cât și pentru încălzire.

viewscnt
Afla mai multe despre
ucraina
importuri
carburanți
benzina
motorina
diesel
gpl
vamă
terminale
porturi