Mai multe tancuri petroliere care trebuiau să transporte petrol din Venezuela au făcut cale întoarsă din cauza riscului de a fi sancționate de SUA

Mai multe tancuri petroliere care trebuiau să transporte petrol din Venezuela au făcut cale întoarsă din cauza riscului de a fi sancționate de SUA
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 iun 2020

Două tancuri petroliere care navigau spre Venezuela pentru a încărca petrol s-au întors din drum, iar alte trei nave au ieșit din apele teritoriale ale țării, în condițiile în care Statele Unite analizează includerea pe o listă neagră a zeci de vase pentru că transportă petrol venezuelean, potrivit datelor și surselor din sectorul de profil, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Washingtonul ia în considerare impunerea de sancțiuni navelor implicate în exportul petrolului din Venezuela, deoarece guvernul american încearcă să elimine  principala sursă de venit pentru președintele socialist Nicolas Maduro, scrie News.ro.

Boeing a livrat doar patru avioane în luna mai CITEȘTE ȘI Boeing a livrat doar patru avioane în luna mai

Rundele anterioare de sancțiuni au redus exporturile petroliere venezuelene la un nivel minim al ultimilor 17 ani și au adâncit criza economică a țării, dar Maduro a rămas la putere, spre nemulțumirea administrației președintelui american Donald Trump.

Restricțiile americane mai dure pentru transportul maritim  ar face mai dificilă livrarea de petrol către rafinăriile din străinătate ale firmei petroliere de stat PDVSA.

Exporturile de petrol ale Venezuelei au scăzut în luna mai la aproximativ 452.000 de barili pe zi, , cel mai redus nivel atins de la o grevă națională care a paralizat economia și a afectat exporturile în decembrie 2002 și ianuarie 2003.

Unii operatori de nave au început să devieze navele departe de Venezuela, pentru a evita riscul de a suferi sancțiuni care ar îngreuna menținerea în funcțiune a tancurilor petroliere.
Nava Malta Seadancer, operată de firma greacă Thenamaris Ships Management și folosită de compania de rafinare Tipco Asphalt din Thailanda, s-a întors în Gibraltar după ce a așteptat o săptămână în Oceanul Atlantic, potrivit datelor firmei Refinitiv Eikon.

Tipco Asphalt a declarat marți pentru Reuters că compania a renunțat la planurile de utilizare a navei.
Nava The Seadancer se îndrepta spre pe coasta de vest a Venezuelei, la Amuay, unde petrolul este transferat de la o navă la alta, conform datelor Eikon și a programelor de export ale PDVSA.
Nava trebuie să încarce un milion de barili de țiței Boscan din Venezuela, pentru a fi expediat la rafinăria Kemaman din Malaezia, operată de Tipco, conform programulu ide export al PDVSA. Tipco are un contract de furnizare pe termen lung cu PDVSA, care nu a fost afectat de sancțiuni.

O altă navă operată de Thenamaris, care a încărcat țițeiîn Venezuela în februarie, Seahero, a fost sancționată săptămâna trecută de Departamentul Trezoreriei SUA, împreună cu proprietarul acesteia, Adamant Maritime Ltd.

Un al doilea tanc petrolie, sub pavilion maltez, așteptat în Venezuela, Novo, a făcut cale întoarsă în această săptămână în Marea Caraibelor. Nava era programată să transporte un milion de barili de țiței Hamaca, în iunie, la Singapore, arată datele Eikon și PDVSA.

O comandă de încărcare atribuită pentru Novo a fost anulată pe 6 iunie, după ce contractul de închiriere a fost suspendat, conform graficelor PDVSA. Tancul petrolier este operată de Dynacom Tankers Management, care administrează și vasul Chios I, sancționat săptămâna trecută de Trezoreria Statelor Unite.

PDVSA și ministrul petrolului din Venezuela nu au răspuns solicitărilor de comentarii. Thenamaris Ships Management, Dynacom Tankers și Departamentul de Stat din SUA nu au răspuns imediat cererilor de comentarii.

Pe măsură ce s-a răspândit informația referitoare la posibilitatea unor noi sancțiuni legate de Venezuela, cel puțin încă trei transportatori de țiței foarte mari - Boston, Commodore și Respect - au ieșit din apele venezuelene weekendul trecut pentru a ancora în estul Caraibelor, conform datelor Eikon.

viewscnt
Afla mai multe despre
tancuri petroliere
venezuela
sua
sanctiuni