În prima parte a anului, rețeaua de sănătate Regina Maria a lansat primul program medical integrat din România dedicat îngrijirii mamelor în perioada post-partum. Abonamentul medical „Al patrulea trimestru” redefinește standardele de îngrijire printr-o abordare multidisciplinară ce include specialiști în ginecologie, endocrinologie, psihologie, nutriție și kinetoterapie.
„Ceea ce ne-a motivat, în principal, pentru lansarea acestui abonament a fost puternica discrepanță dintre nevoile acute ale mamelor din perioada post-partum și lipsa nu doar a unui dialog deschis despre ele, ci și a unor programe dedicate lor”, a explicat Georgiana Andrei-Muntean, Director Comercial, rețeaua de sănătate Regina Maria. „După perioada sarcinii, atent monitorizată medical, cu analize și controale regulate atât pentru mamă, cât și pentru făt, imediat după naștere are loc o schimbare imediată, dramatică, în care, atente exclusiv la nevoile bebelușului, mamele nu mai prioritizează propria sănătate și ajung să lipsească de la controale medicale importante.”
În fiecare an, 40 de milioane de femei se confruntă cu probleme de sănătate în primele luni după naștere, conform unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (WHO). Mai mult decât atât, după naștere, 96% dintre mame se confruntă cu provocări medicale semnificative, însă studiile arată că doar 40% ajung la controlul post-partum recomandat. Acest vid în îngrijirea medicală apare exact când riscurile sunt maxime - aproximativ 70% dintre complicațiile severe post-partum apar în primele 12 săptămâni după naștere.
În acest context, noul abonament urmărește să aducă o schimbare importantă. „Conform datelor pe care le avem, mamele care beneficiază de îngrijire integrată au cu 60% mai puține complicații și prezintă rate semnificativ mai mici de depresie post-partum. Această abordare integrată nu doar previne complicațiile, ci asigură o tranziție mai lină către maternitate, oferind fiecărei mame suportul specializat necesar în această perioadă crucială de adaptare”, subliniază Georgiana Andrei-Muntean.
„Al patrulea trimestru”, primul astfel de serviciu din Europa Centrală și de Est
Vorbind despre modul în care noul abonament dedicat mamelor se încadrează în strategia de business a rețelei, Directorul Comercial al furnizorului de sănătate a reamintit că Regina Maria a fost întotdeauna un pionier pe piața medicală din România. „Această inovare continuă – fie că vorbim de produse, de procese, de implementarea de standarde - ne-a definit în cei 30 de ani și va continua să ne definească. „Al patrulea trimestru” este, din cunoștințele noastre, primul astfel de serviciu din Europa Centrală și de Est și unul dintre puținele astfel de pachete medicale din lume. Este, astfel, o parte integrantă și firească a strategiei noastre de pionierat în domeniul medical și ne așteptăm să aibă ecouri în piața privată de servicii medicale, încurajând nu doar un dialog în ceea ce privește această perioadă din viața mamelor, ci și poate lansarea altor servicii dedicate lor.”
În ceea ce privește investițiile necesare pentru lansarea noului produs, acestea au fost în linie cu alte produse lansate în portofoliul de abonamente al furnizorului de sănătate, mai ales în contextul experienței vaste de pe această piață. „Din punct de vedere operațional, principala provocare a fost găsirea acelei soluții suficient de flexibile care să răspundă exact nevoilor mamelor și care să includă mixul potrivit de servicii medicale. Din punct de vedere investițional, atât integrarea în sistemele noastre digitale a noului abonament, cât și ajustările necesare la nivelul fluxurilor de resurse umane s-au desfășurat fără probleme.”
Pasul următor, consideră Georgiana Andrei-Muntean, este nu doar feedback-ul pacientelor, ci și analizarea modului în care abonamentul va fi accesat de către mame. „Faptul că lansarea lui a fost întâmpinată, deja, cu multă deschidere de către părinți, și nu numai, este deosebit de îmbucurător pentru noi și ne confirmă că suntem pe drumul cel bun. Am văzut comentarii copleșitor pozitive în comunitățile social media unde a fost anunțat „Al patrulea trimestru” și, cel mai important, am văzut un dialog onest despre maternitate, despre ce înseamnă această perioadă pentru mame și, mai ales, despre rolul taților.”
În momentul de față, rata medie de accesare a abonamentelor Regina Maria este de 70% - 7 din 10 abonați au accesat cel puțin o dată servicii medicale pe abonament. De asemenea,, conform datelor rețelei de sănătate, abonații se duc la medic de 7 ori pe an, de trei ori mai mult decât persoanele fără abonament.
12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a