Migrație de clienți și schimbări de cote pe piața telefoniei mobile

Migrație de clienți și schimbări de cote pe piața telefoniei mobile
scris 16 aug 2017

Peste 536.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în primele șapte luni ale acestui an, în creștere cu 5% față de cifrele din intervalul ianuarie – iulie 2016, reiese din analiza datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), realizată de Profit.ro.

Peste 94% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client trece de la un operator la altul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.

Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 505.181 numere de telefonie mobilă portate în primele șapte luni, RCS&RDS a reușit să-și adjudece 54,2%, respectiv 273.884, în urcare cu 19,9% față de intervalul ianuarie – iulie 2016.

Totuși, operatorul telecom patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari a pierdut luna trecută față de ianuarie 4,5 puncte procentuale, de la 58,7% la 54,2%, în privința ponderii în total numere de telefonie mobile atrase prin portare.

Telekom câștigă în fața Orange și Asseco o licitație ANCOM pentru licențe Microsoft CITEȘTE ȘI Telekom câștigă în fața Orange și Asseco o licitație ANCOM pentru licențe Microsoft

Dacă în prima lună a acestui an RCS&RDS a început în forță și a câștigat prin portabilitate 51.549 clienți (dintr-un total de 87.889), luna iulie i-a adus operatorului doar 28.671 utilizatori (dintr-un total de 62.236).  

Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 102.006 de utilizatori, de la 101.963 în primele șapte luni din 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 85.890 de clienți, comparativ cu 98.270 în intervalul ianuarie – iulie 2016.

Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 33.398 (comparativ cu 38.696 la finele lunii iulie 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 9.997 (de la 14.498 în primele șapte luni ale anului trecut).

Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor s-a dublat în luna iulie, la 7.800, avansul în primele șapte luni fiind de 7,8%, la 31.631, de la 29.340 în luna iulie 2016.

Vodafone nu poate opri amenda ANCOM pentru neîndeplinirea obligației de acoperire a 72 de localități CITEȘTE ȘI Vodafone nu poate opri amenda ANCOM pentru neîndeplinirea obligației de acoperire a 72 de localități

Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS, cu 13.856 de clienți atrași, în urcare cu 10% față de iulie 2016. Operatorul deține o pondere de 43,8% din numerele portate în perioada analizată.

Următorul clasat este Vodafone Romania – 7.944, comparativ cu 3.569 la finele lunii iulie 2016, apoi Orange Romania – 4.329 (de la 3.218 în primele șapte luni din 2016), UPC Romania – 3.502 (comparativ cu 7.132 în perioada similar din 2016) și Telekom Romania Communications – 905 (față de 1.672).

ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.

Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.

Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie a acestui an, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654.000 sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.

 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
ancom
portabilitate
clienti
numere
rcs
upc
telekom
orange
vodafone