Google și Facebook - acord în Australia pentru știrile publicate

Google și Facebook - acord în Australia pentru știrile publicate
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 apr 2020

Companiile Google și Facebook vor fi nevoite să plătească media australiene pentru știrile publicate, potrivit unui nou cod deontologic privind platformele digitale anunțat luni de Guvernul australian.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Noul cod va fi finalizat în luna iulie, apoi supus votului, scrie News.ro.

ULTIMA ORĂ Prețul internațional al petrolului a coborât sub 0 dolari pe baril pentru prima dată în istorie CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Prețul internațional al petrolului a coborât sub 0 dolari pe baril pentru prima dată în istorie

Dacă va reuși, Australia va deveni prima piață din lume care va forța companiile tehnologice să plătească pentru conținutul generat local, scrie The Hollywood Reporter.

Dezvoltarea acestui cod reprezintă răspunsul Guvernului australian la raportul realizat de Australian Competition and Consumer Commission.

ACCC a descoperit că Facebook și Google au devenit „parteneri comerciali inevitabili pentru presa australiană pentru a ajunge la publicul online, rezultând un dezechilibru al puterii de negociere”.

Epidemia de Covid-19 și scăderea ulterioară a veniturilor pentru presa australiană, precum și un impas în negocierile dintre Google, Facebook și companiile media australiene a făcut ca Guvernul să treacă de la solicitarea unui cod opțional pentru platformele digitale la unul obligatoriu.

Presa australiană valorează în total 5,7 miliarde de dolari și este dominată de News Corp a lui Rupert Murdoch, Nine și Seven West Media, însă Google și Facebook contractează 76% din veniturile din publicitatea digitală generate în țară.

Trezorierul Josh Frydenberg a declarat: „Este corect ca motoarele de căutare și giganții din social media să plătească pentru conținutul de știri original pe care îl folosesc pentru a crea trafic pe site-urile lor”.

„Suntem foarte conștienți de provocările pe care le înfruntăm și că avem de-a face cu unele dintre cele mai valoroase și puternice companii din lume. În Franța și Spania și în alte țări în care s-a încercat ca acești titani ai tehnologiei să plătească pentru conținut demersul nu a avut succes. Credem că este o bătălie pentru care merită să luptăm. Credem că este critic pentru rentabilitatea viitoare a sectorului nostru media și este vorba despre competiție și crarea unei concurențe echitabile”.

Hugh Marks, CEO al companiei NIne, a declarat: „Acum mai mult ca niciodată este important ca aceste companii tehnologice globale să își asume o responsabilitate prin contribuirea la societatea noastră sprijinind financiar crearea de conținut australian de calitate”.

Facebook a transmis că este „dezamăgită” de decizia australienilor.

„Covid-19 are impact asupra fiecărei afaceri și industrie din țară. (...) Am investit milioane de dolari aici pentru a susține editorii australieni prin aranjamente de conținut, parteneriate și cursuri și sperăm că acest cod va proteja interesele a milioane de australieni și ale micilor afaceri care folosesc serviciile noastre zilnic”, a spus Will Easton, director Facebook Australia și Noua Zeelandă.

Președintele News Corp Australia, Michael Miller, a transmis: „De două decenii, Google și Facebook au construit afaceri de mii de miliarde folosindu-se de conținutul creat de alți oameni și refuzând să plătească pentru el. Nerecunoașterea acestui lucru și neplata creatorilor și deținătorilor de drepturi a pus în pericol relatarea originală care menține comunitățile informate”.

„Acțiunea decisivă a Guvernului australian de a trece direct la un cod obligatoriu între giganții tehnologici internaționali și companiile media australiene este un pas vital care poate asigura viitorul jurnalismului australian”, a adăugat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
facebook
australia