România, pe ultimele poziții în Europa din punct de vedere al densității de spații comerciale. Dezvoltarea mall-urilor, afectată de creșterea retailului online

România, pe ultimele poziții în Europa din punct de vedere al densității de spații comerciale. Dezvoltarea mall-urilor, afectată de creșterea retailului online
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 nov 2017

România avea un stoc de spații comerciale de 3,56 milioane metri pătrați la finalul primul semestru al anului, situându-se pe ultimele poziții în Europa ca densitate la mia de locuitori, cu 104 metri pătrați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Centrele comerciale reprezintă 57% din volumul total, însumând aproximativ 2.05 milioane metri pătrați, restul fiind împărțit între parcuri de retail (34%) și galerii comerciale (9%), arată un studiu al companiei imobiliare C&W Echinox.

În ceea ce privește densitatea spațiilor de centre comerciale la mia de locuitori, Norvegia înregistrează cea mai ridicată valoare (921 metri pătrați), fiind urmată de Estonia (656 metri pătrați) și Luxemburg (522 metri pătrați). La polul opus, cea mai scăzută densitate a spațiilor comerciale este înregistrată în Grecia, unde există doar 56 metri pătrați la mia de locuitori.

VIDEO Investiția totală în noul complex imobiliar Luxuria Domenii Residences, estimată la 68 milioane euro CITEȘTE ȘI VIDEO Investiția totală în noul complex imobiliar Luxuria Domenii Residences, estimată la 68 milioane euro

"Activitatea de dezvoltare a centrelor comerciale a fost afectată de competiția în continuă creștere, de schimbarea comportamentului consumatorului și, bineînțeles, de creșterea retailului online. Cu toate astea, centrele comerciale nu dispar din peisajul retailului modern, ci caută să evolueze și să se adapteze la cerințele consumatorilor, la crearea unui mediu atrăgător și inspirational, un mediu care nu poate fi reprodus în mediul online", se arată în studiu.

Stocul total de centre comerciale din Europa a crescut cu 2.9% în perioada S1 2016 – S1 2017, ajungând la finalul lunii iunie 2017 la 160,8 milioane de metri pătrați. Cu toate că Europa de Vest reprezintă 68% din stocul total de centre comerciale, în prima jumătate a anului activitatea de dezvoltare a fost dominată de Europa Centrală și de Est, fiind livrați aproximativ 825.000 metri pătrați de spații comerciale. Europa de Vest a înregistrat livrări de 344.000 metri pătrați în S1 2017.
 
Livrările de centre comerciale din prima jumătate a anului 2017 au însumat 1,2 milioane metri pătrați, reprezentând o scădere cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu 566.000 metri pătrați finalziati, Turcia a fost cea mai activă, reprezentând 48% din totalul livrărilor, fiind urmată de Rusia cu 186.000 metri pătrați și Italia – 107.000 metri pătrați.
 
Momentan, aproximativ 6.8 milioane de metri pătrați de centre comerciale moderne aflate în construcție sunt așteptate a fi livrate în următoarele 18 luni. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, volumul este cu 16% mai scăzut. Din totalul planificat spre livrare, 4,1 milioane de metri pătrați de centre comerciale sunt în Europa Centrală și de Est.  

viewscnt
Afla mai multe despre
centre comerciale
retail
galerii comerciale