După ce a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei, lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele. Azi nu mai are niciun restaurant deschis

După ce a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei, lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele. Azi nu mai are niciun restaurant deschis
scris 20 oct 2016

Gregory’s România, care a deținut până acum doi-trei ani lanțul de restaurante de tip fast-food cu același nume, puternic afectat de criză, continuă lichidarea activelor, vrând acum să-și vândă spațiul și terenul aferent situate în centrul Bucureștiului, pe strada Lipscani, unde a funcționat unul dintre restaurantele firmei.

Spațiul are o suprafață totală de circa 126 metri pătrați dispuși pe trei niveluri: subsol, parter și mezanin. Decizia de vânzare va fi luată în 1 noiembrie.

Grupul grec nu a răspuns, până la transmiterea acestui articol, la solicitarea transmisă de Profit.ro privind activitatea din România.

Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante pe care au reușit să o extindă până la 10 unități, cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.

Criza financiară din 2008 cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA au lovit puternic în veniturile românilor și implicit în consum, ceea ce a afectat puternic business-ul Gregory’s, care a început să închidă unitățile neperformante.

În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat franciza. Vârful atins de Gregory’s a fost de 10 fast-food-uri, din care mai rămăseseră în urmă cu doi-trei ani doar trei: Casa Presei, Batiștei și Iași, care deși sunt închise, încă apar pe site-ul companiei. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București.

Adrian Viman, până astăzi cel mai puternic exe­cutiv român, a fost retras de la șefia grupului de retail german Kaufland CITEȘTE ȘI Adrian Viman, până astăzi cel mai puternic exe­cutiv român, a fost retras de la șefia grupului de retail german Kaufland

Potrivit ultimelor date disponibile pe Ministerul Finanțelor, în 2011 Gregory’s România avea o cifră de afaceri de 3,2 milioane lei și 30 de angajați, cifre care au scăzut constant până în 2015 la 285.000 lei afaceri și 2 angajați. An de an compania a înregistrat pierderi.

Cei mai importanti jucători pe piața locală de fast-food sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Subway.

Rețeaua Gregory’s & Coffeeright din Grecia, cu origini în 1972, cuprinde 280 restaurante în Grecia, Cipru, Romania, Albania și Bahamas, potrivit datelor de pe propriul site.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
gregory’s
vânzare
spațiu
restaurant