Informații din spațiul public, publicate de Gazeta de Cluj, susțin că frații Pavăl, proprietarii Dedeman, ar fi cumpărat magazinele Carrefour din România, într-o tranzacție estimată la 750-900 milioane euro.
Profit.ro a ceut clarificări în acest sens.
„Informațiile apărute în spațiul public nu sunt adevărate și se bazează pe speculații, publicate fără a fi verificate în prealabil”, a transmis Dedeman pentru Profit.ro.
Antreprenorii Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii Dedeman, se află pe lista de investitori care au depus oferte pentru achiziția rețelei Carrefour în România, a anunțat luna trecută, în premieră, Profit.ro.
VEZI AICI ANUNȚUL DE ASTĂZI AL CARREFOUR ÎN ROMÂNIA - depășirea unei noi borne de magazine
VEZI AICI ȘI Carrefour - mesaj către Profit.ro pe tema ieșirii din România
Datele Profit.ro indicau că frații Pavăl sunt într-o fază avansată de cumpărare a rețelei de magazine.
Oferte au mai depus Zabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, deținător al brandului Froo în România, și grupul francez Auchan, a arătat Profit.ro.
Presa franceză a scris că grupul francez Carrefour a mandatat banca BNP Paribas pentru a testa interesul investitorilor cu privire la vânzarea operațiunilor din România. Informația vine după ce retailerul și-a anunțat în vara acestui an ieșirea completă de pe piața italiană. Posibile exit-uri sunt vehiculate și pentru piețele din Polonia și Argentina.
În acest context, sursele Profit.ro spun că frații Pavăl (proprietarii rețelei de magazine Dedeman), Zabka (deținătorul brandului de magazine Froo) și Auchan se află pe lista ofertanților pentru achiziția celor 458 de magazine pe care Carrefour le operează în România și care au generat venituri de aproape 2,3 miliarde de euro în primele nouă luni din acest an.
Surpriza majoră a acestei liste de ofertanți sunt frații Pavăl, care încă nu sunt prezenți pe piața de retail alimentar. Totuși, ei și-au arătat interesul pentru expansiune, chiar și la nivel internațional, după ce vara trecută au cumpărat cel mai mare lanț de magazine de bricolaj din Grecia.
Pavăl Holding, vehiculul de investiții al proprietarilor Dedeman, a raportat anul trecut un profit de circa 320 de milioane de euro.
De cealaltă parte, grupul polonez Zabka este nou intrat pe piața românească și are un apetit imens pentru extindere, însă focusul lor este pe magazinele de proximitate, de care Carrefour are o rețea de 187 de unități.
După primul an și jumătate de funcționare, rețeaua Froo, sub care funcționează Zabka în România, a ajuns la 122 de magazine.
„Avem planuri ambițioase de creștere pe piața românească, atât organic, cât și prin achiziții de lanțuri de magazine mici. Magazine individuale ni se alătură deja sub marca Froo, iar noi efectuăm analize aprofundate ale potențialelor ținte de achiziție. Monitorizăm oportunitățile de creștere, inclusiv situația pieței în urma ultimelor achiziții. Nu comentăm alte aspecte, inclusiv detalii despre proiecte sau valoarea portofoliului de fuziuni și achiziții. Cu toate acestea, vom ține presa la curent cu toate activitățile relevante“, au transmis reprezentanții Zabka, pentru Profit.ro.
La rândul său, grupul Auchan este prezent în toate județele țării, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, șapte hipermarketuri discount ATAC, opt supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, și patru magazine Simply by Auchan.
Achiziția rețelei Carrefour de către grupul Auchan ar putea pune, însă, probleme de concurență, în contextul în care și-ar dubla prezența pe piața locală.
„Nu cred că ar fi ușor pentru noi să aprobăm o tranzacție în care cei din vârf de acum se cumpără unul pe altul. Dacă ar veni unul nou, OK, n-am probleme de concurență, că atunci îmi pleacă unul, dar îmi vine altul, deci situația concurențială nu se schimbă”, a spus, recent, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, într-un interviu pentru Termene Business Hub.
Contactați de Profit.ro cu privire la interesul pentru achiziția Carrefour, reprezentanții Auchan nu au răspuns până la publicarea acestui articol.
„Articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public. La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale“, se arată în mesajul transmis de Carrefour, după apariția informațiilor despre ieșirea de pe piață.
Vânzările grupului Carrefour România au ajuns la 14,6 miliarde de lei, ocupând locul 3 în topul celor mai mari retaileri alimentari după afacerile din 2024, după Lidl și Kaufland.
Veniturile grupului francez au reflectat și achiziția celor zece hipermarketuri și nouă unități de proximitate Cora, transformate în Carrefour după ieșirea retailerului belgian de pe piața locală.
Carrefour a intrat în România în 2001 - la inaugurarea primului magazin, din cartierul bucureștean Militari, fiind prezent chiar premierul de atunci, Adrian Năstase - fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus România pe harta afacerilor lor.

















