Cocktail Holidays a încheiat anul 2020 cu un volum de vânzări cu peste 50% mai mic, dar estimează vânzările duble în 2021, odată cu începerea campaniei de vaccinare, și lansează noi curse charter către Egipt și Grecia

Cocktail Holidays a încheiat anul 2020 cu un volum de vânzări cu peste 50% mai mic, dar estimează vânzările duble în 2021, odată cu începerea campaniei de vaccinare, și lansează noi curse charter către Egipt și Grecia
scris 8 feb 2021

Turoperatorul Cocktail Holidays a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări cu peste 50% mai mic decât cel din 2019, în contextul în care industria turistică este una dintre cele mai afectate din cauza pandemiei de Covid19. Anul acesta, estimările agenției vizează însă un volum dublu față de 2020.

Sezonul estival 2021 vine cu operarea curselor charter deja consacrate către destinații din Grecia și Turcia, dar, dacă destinațiile Spania și Cipru vor fi redeschise, turoperatorul va relua și zborurile către aceste două țări.

Destinațiile în centrul atenției sunt Maldive, Republica Dominicană, Tanzania, Mexic, Egipt, Costa Rica și Kenya. Cel mai probabil, vor exista țări care vor permite intrarea doar a turiștilor vaccinați CITEȘTE ȘI Destinațiile în centrul atenției sunt Maldive, Republica Dominicană, Tanzania, Mexic, Egipt, Costa Rica și Kenya. Cel mai probabil, vor exista țări care vor permite intrarea doar a turiștilor vaccinați

Anul trecut a adus nenumărate provocări în industria turismului, atât intern, cât și extern, restricțiile de călătorie impuse la nivel global soldându-se cu amânări și anulări ale pachetelor turistice achiziționate anterior declanșării pandemiei. „Am încheiat anul cu un rulaj mult mai mic decât ne așteptam la începutul anului 2020. Avantajul nostru este, însă, portofoliul variat de produse, cu mai multe destinații, pe care operăm de foarte mulți ani. Astfel, pe sezonul estival, am avut chartere cu încărcare bună pe Grecia și, apoi, când s-au deschis granițele, și pe Turcia.  Pe final de an, au mers foarte bine charterele de Egipt, mult mai bine decât în anii precedenți. După aproape un an de stat acasă, turiștii au preferat să  rezerve și să meargă în vacanță în sezonul de iarnă. Am observat un trend ascendent al călătoriilor și  în ianuarie, spre deosebire de alți ani, când vedeam asta abia din martie. Ne-am adaptat permanent la schimbările legate de restricțiile de călătorie și am redus mult valoarea avansurilor de la turiști, iar cu partenerii am negociat termene de plată mult mai permisive”, spune Dan Goicea, CEO Coktail Holidays.

A fost introdus un zbor charter nou, din Craiova, către stațiunea egipteană Sharm El Sheikh, iar din Cluj va fi reluat charterul către Rodos (Grecia), suspendat în sezonul estival 2020.

„Așa cum era previzibil, de altfel, destinațiile de bază anul acesta sunt cele mediu-curier către Grecia, Turcia și Egipt. Spre exemplu, un pachet de 7 nopți în Egipt, cu All Inclusive, asigurare de călătorie și transferuri, pornește de la 348 de euro/pers. Operarea pe Egipt e săptămânală, până în octombrie, din București, Cluj și Craiova. Este o destinațiee cu vreme perfectă, multe activități și sigură, iar gradul de ocupare al hotelurilor nu depășește 50% din capacitate. Dacă se vor ridica restricțiile de călătorie, vom relua, bineînțeles, și charterele către Spania și Cipru, care au fost închise în 2020. Sperăm să avem un sezon estival cât mai aproape de normal, ținând cont că a început și campania de vaccinare, iar turiștii s-au obișnuit și ei cu ideea de a călători pe timp de pandemie“, afirmă Dan Goicea.

Dacă în alți ani se putea vorbi și despre lansarea unor destinații noi, contextul de față împiedică turoperatorii să inoveze foarte mult din acest punct de vedere. Mai mult decât atât, a scăzut interesul turiștilor față de produse care au fost căutate foarte mult timp. „În varianta optimistă, ne așteptăm anul acesta la un volum de vânzări dublu față de 2020. Piața turistică a redevenit una last minut, iar turiștii vor să plătească cât mai târziu, nu își mai rezervă vacanțele din timp, așa cum o făceau înainte. De aceea, am venit în întâmpinarea turiștilor noștri cu oferte pretabile pentru noul tip de comportament”,  conchide Dan Goicea.

Astfel, luna aceasta, care în mod tradițional este asociată cu perioada târgurilor de turism,  turoperatorul Cocktail Holidays a pregătit o campanie online de reduceri și condiții speciale pentru turiștii care doresc să calatorească sezonul acesta.

Touroperatorul a înregistrat, în 2019, un volum de vânzări de 25 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul anterior, iar numărul turiștilor deserviți la momentul anului 2019 a depășit 35.000. Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 14 ani, dar compania care îl deține, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993. Agenția și-a început activitatea oferind turiștilor vacanțe cu zboruri charter în Grecia – Creta, în prezent operând peste 25 de destinații din București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Craiova. Portofoliul turoperatorului cuprinde vacanțe cu zboruri charter, circuite externe de diferite tipuri și vacanțe în destinații exotice, precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba.

viewscnt
Afla mai multe despre
cocktail holidays
vaccinare anti-covid 19
egipt