FOTO Imagine cu standul României la un târg de turism din New York, distribuită intens în social media. Draperia neagră pe care sunt prinse cu cleme câteva fotografii a stârnit critici și ironii

FOTO Imagine cu standul României la un târg de turism din New York, distribuită intens în social media. Draperia neagră pe care sunt prinse cu cleme câteva fotografii a stârnit critici și ironii
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 apr 2022

O postare a Consulatului General al României la New York privind participarea României la Târgul de Turism Travel and Adventure Show a provocat un val de ironii în rândul internauților care au remarcat standul ce includea o draperie neagră pe care au fost prinse, cu cleme, fotografii color printate pe hârtie obișnuită, în format A4. Ulterior, postarea a fost ștearsă. Ministerul Turismului a reacționat, explicând că decorul este „specific” acestei manifestări de peste 20 de ani și că 90% dintre expozanți au păstrat acest decor, iar la stand vizitatorii au primit „informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România”. România a plătit pentru participare la târgul din SUA 7.990 de dolari.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

„În zilele de 19 și 20 martie 2022, a avut loc la New York, Târgul Internațional de Turism The Travel& Adventure Show în cadrul căruia România a deținut un stand de prezentare și promovare a produselor turistice autohtone. Manifestarea a constituit spațiul mult așteptat de specialiștii din domeniu pentru a disemina informații exclusive, oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite într-o astfel de prezentare nicăieri altundeva” este mesajul postat de Consulatul General al României la New York, în 5 aprilie, la două săptămâni de la manifestarea la care face referire.

VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Alexandru Mihai, Managing Partner Nordis Group: Noi adaptăm fiecare proiect al nostru pe specificul zonei. E un lucru foarte important pe care orice dezvoltator bun îl face CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Alexandru Mihai, Managing Partner Nordis Group: Noi adaptăm fiecare proiect al nostru pe specificul zonei. E un lucru foarte important pe care orice dezvoltator bun îl face

Postarea era însoțită de o fotografie care prezenta șase persoane la standul României, stand care a avut sloganul „Explore The Carpathian Garden".


COMENTARIILE DE PE PAGINA CONSULATULUI GENERAL AL ROMANIEI LA NEW YORK

FOTO Imagine cu standul României la un târg de turism din New York, distribuită intens în social media. Draperia neagră pe care sunt prinse cu cleme câteva fotografii a stârnit critici și ironii


După ce postarea a stârnit ironia internauților, care au remarcat, printre altele, că „un elev din România de școală generală ar fi făcut un panou mult mai bun”, oficialii Consulatului României la New York au șters postarea.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: În acest moment, atenția investitorilor se duce mai mult către zona de cripto. Bitcoin este în continuare favorizat CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: În acest moment, atenția investitorilor se duce mai mult către zona de cripto. Bitcoin este în continuare favorizat

Ironiile au continuat însă sub formă de comentarii la o altă imagine postată pe pagina consulatului ca fotografie de profil.

"E sigur din România poza, să nu ne mire că e din Austria, Elveția, la ce nivel de profesionalism ați arătat", "Nu vă e rușine, sinecuriștilor?!", "Rușine sa va fie e puțin spus. Sunteți niște sugative la banii publici", "La targul de turism din NY, Romania prezinta cateva fosile comuniste aduse special pt aceasta ocazie, pe un fundal specific, negru, cu ceva poze colorate spre a pune mai bine in valoare splendoarea exponatelor", "Echipă serioasă la consulat! Promovați România de nu mai puteți! Și ce fotogenici sunteți! Bravo!", "Va bateți joc pe banii noștri !! Demisionați !! Rusine !!", sunt câteva dintre cele peste 80 astfel de comentarii.

REACȚIA MINISTERULUI: Prezența României la târgul de turism din New York „a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2”.

Duminică,  Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a reacționat pe acest subiect. Conform unui comunicat dat publicității de minister, participarea României la acest târg a costat 7990 de dolari. Ministrul susține că „la stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare”.

PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Există un mare interes în ceea ce privește zona de energie. Vedem aprecieri ale acțiunilor de zeci de procente doar în ultima lună și jumătate CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Există un mare interes în ceea ce privește zona de energie. Vedem aprecieri ale acțiunilor de zeci de procente doar în ultima lună și jumătate

„Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator”, se arată în comunicatul dat publicității duminică.

Documentul citat menționează că la toate târgurile din acest an la care România va participa „s-a agreat cu reprezentanții din industrie”  să fie folosite standurile existente în oferta organizatorului.

„Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziție în topul țărilor emițătoare de turiști pe piața din România. În cadrul manifestării expoziționale de la New York, alături de cele două persoane delegate din cadrul instituției, a fost prezent un singur reprezentant al Asociației Incoming România, în condițiile în care alți patru, deși și-au manifestat intenția, nu au mai dorit să participe, ca urmare a situației generate de conflictul din Ucraina”, subliniază Ministerul Turismului.

Oficialii români din ministerul de resort consideră de asemenea că prezența României la târgul de turism din New York „a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2”.

viewscnt
Afla mai multe despre
turism