Manager turism: Mamaia este într-un oarecare trend descendent de câțiva ani. Plaja și parcarea și-au pus amprenta

Manager turism: Mamaia este într-un oarecare trend descendent de câțiva ani. Plaja și parcarea și-au pus amprenta
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 iul 2022

Mamaia se află pe un trend oarecum descendent de câțiva ani, iar anul acesta plaja și parcarea și-au pus amprenta asupra a ceea ce se întâmplă în această stațiune, a declarat joi, la o dezbatere pe teme de turism, Aurelian Marin, manager în turism.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

"Mamaia este într-un oarecare trend descendent de câțiva ani. Acest lucru are două motive mari la bază. Pe de o parte, în zona de nord a stațiunii Mamaia s-a construit extrem de mult și atunci există o ofertă mult mai mare în zona respectivă de cazare. Sunt, nu știu, mii, zeci de mii de apartamente în zona respectivă, și atunci turiștii s-au disipat. Pe de altă parte, procesul de renovare și de reabilitare a hotelurilor din sud a fost foarte alert, astfel încât sudul litoralului astăzi are cu totul altă față comparativ cu 3-4 ani în urmă. Este evident că o parte din turiști au migrat către sud, pentru că au găsit hoteluri reabilitate de curând și reabilitate complet. Pe de altă parte, e posibil ca uneori raportul calitate-preț să fi fost cumva mai bun în sud. Nu în ultimul rând, sunt convins că o parte din turiști și-au dorit o altă experiență pe litoral. Adică, dacă tot au fost promovate hotelurile nou renovate, cred că au vrut pur și simplu să încerce să vadă ce se întâmplă în acele hoteluri", a spus managerul "Paradis Vacanțe de Vis" la dezbaterea organizată de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC).

VIDEO PROFIT LIVE Organizația Patronală Mamaia-Constanța: Există o ură față de tot ce este românesc. Ce anume a făcut foarte mult rău litoralului CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Organizația Patronală Mamaia-Constanța: Există o ură față de tot ce este românesc. Ce anume a făcut foarte mult rău litoralului

El a subliniat că o analiză făcută pe baza datelor din compania sa, care aduce anual peste 10% din numărul total de turiști care sosesc pe litoral, a arătat pentru Mamaia o scădere de 22% față de anul trecut (turiști care s-au cazat până la această dată sau au rezervări făcute până la sfârșitul sezonului), o creștere de 7% pentru Eforie Nord și o creștere de 5% pentru stațiunile din sud, de la Olimp până la Mangalia, scrie Agerpres.

"Dacă revenim la anul acesta, cred într-adevăr că cele două subiecte, plaja și parcarea, și-au pus o amprentă asupra a ceea ce se întâmplă în Mamaia. Lărgirea plajei, în final, este un lucru pozitiv și este un lucru extraordinar pentru noi, ca litoral. Din păcate, din multe motive s-a dovedit că în egală măsură poate fi un lucru negativ pentru Mamaia, la pachet cu această parcare care într-adevăr avea o valoare mult prea mare. Mamaia este percepută ca o stațiune scumpă de foarte mulți. Realitatea este că cel puțin 80 % din capacitatea de cazare a stațiunii este într-o zonă de normalitate, ca să zic așa. Adică sunt hoteluri la fel ca și în sudul litoralului, cu o ofertă mai mult decât rezonabilă pentru turiști. Și majoritatea celor care vin în aceste 80% de locuri de cazare sunt turiști din zona de normalitate, ca venituri și cheltuieli de vacanță. Impactul pentru acești turiști în zona asta de parcare a fost destul de mare, pentru că frecvent avem chiar și în această perioadă hoteluri de 3 stele în Mamaia unde avem camere la 200- 250 de lei pe noapte. Când dai în iulie sau la 1 august pe o cameră 250 de lei și ai un cost al parcării, de exemplu, de 100 de lei, deja îți dai seama că este mult. Nu mai vorbesc de iunie, când erau frecvent camere între 99 de lei pe noapte și 150 de lei pe noapte un hotel de 3 stele", a explicat Aurelian Marin.

Acesta a mai semnalat că litoralul românesc a trecut printr-un proces profund de transformare în ultimii ani și, dacă în urmă cu aproximativ 7 ani, zeci de hoteluri nu mai erau funcționale, în 2022 marea majoritate a acestora au fost renovate și reabilitate și doar punctual mai există hoteluri care încă nu au fost vândute și care nu sunt funcționale.

Aurelian Marin a mai menționat că anul 2022 părea, până la finele lunii februarie, că va fi în coordonate de normalitate, însă, dacă în iunie au fost înregistrați mai mulți turiști decât în 2021, de la mijlocul lui iulie numărul acestora a fost foarte mic.

"De la jumătate a lunii iulie până spre 25 iulie a fost destul de problematic. Numărul de turiști a fost foarte, foarte mic în toate stațiunile, cu precădere în Mamaia, dar și în celelalte stațiuni. Astăzi ne aflăm într-o stare de oarecare normalitate. În continuare, cred eu că astăzi numărul de turiști pe litoral este mai mic decât anul trecut în aceeași perioadă, dar diferențele nu sunt atât de relevante. Astăzi vorbim de un litoral care ușor-ușor se duce spre un grad de ocupare foarte mare", a punctat managerul în turism.

viewscnt
Afla mai multe despre
mamaia
turism