Primarul Constanței: Extinderea necontrolată a locurilor de cazare în Mamaia a fost în detrimentul stațiunii. Oamenii nu vor să plătească parcarea. Păi de ce să plătească?

Primarul Constanței: Extinderea necontrolată a locurilor de cazare în Mamaia a fost în detrimentul stațiunii. Oamenii nu vor să plătească parcarea. Păi de ce să plătească?
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 aug 2022

Extinderea necontrolată a numărului de locuri de cazare în Mamaia a fost în detrimentul stațiunii, iar această dezvoltare a fost de fapt un regres, consideră primarul Constanței, Vergil Chițac.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"În Constanța, în 1989 -1990, erau 12.000 de locuri de cazare. Astăzi, în același perimetru, că nu s-a mărit Mamaia, avem 25.000 de locuri de cazare (...). Și când spun 25.000 am exclus blocurile rezidențiale, care marea lor majoritate sunt închiriate și sunt oferite turiștilor, deci cumva putem ajunge la mai mult de 25.000. În Mamaia erau 70 de hectare de spații verzi în 1989, acum mai sunt 10. În Mamaia sunt între 7.000 și 8.000 de locuri de parcare, probabil pe la jumătate, iar cerința este cea pe care o știți dumneavoastră, în cazul în care considerați că Mamaia ar fi plină vizavi de oferta de cazare.

Orice am vrea noi să facem în Mamaia, nu putem, dacă vine fiecare turist cu mașina, să asigurăm un loc de parcare. Și nici nu cred că e normal. Cine a fost în Mamaia știe că dezvoltarea asta, de fapt nici nu e dezvoltare, e un regres, că eu înțeleg altceva prin dezvoltare, extinderea asta necontrolată a numărului de locuri de cazare a fost în detrimentul stațiunii Mamaia", a spus Chițac la o dezbatere organizată de Alianța pentru Turism.

Dacia crește în Franța și se apropie de o cotă-record CITEȘTE ȘI Dacia crește în Franța și se apropie de o cotă-record

El a subliniat că oamenii nu vor să plătească parcarea atâta timp cât 30 de ani aceasta a fost gratuită, însă, în condițiile în care domeniul public a fost asfaltat, marcat, sistematizat, nu poate fi oferit gratuit, scrie Agerpres.

"Oamenii nu vor să plătească parcarea. Păi de ce să plătească dacă 30 de ani nu au plătit nimic? 30 de ani nu au plătit un leu un loc de parcare. Greu scoți din mentalitatea asta colectivă gratuitatea după 30 de ani. Dar, în același timp, poți să oferi ceva care e domeniul public, după ce l-ai asfaltat, după ce le-ai marcat, după ce l-ai sistematizat, fără să plătească cineva? Îți dă voie legea? Îți dă voie Curtea de Conturi? Sigur că întrebarea este retorică.(...)

În zona Summerland, unde este un complex rezidențial, o aglomerație de locuințe, am făcut o parcare anul acesta, am terminat-o, de vreo 300 de locuri. Am oferit-o rezidenților Constanței contra unui abonament modic de 199 de lei pe an, dar rezident înseamnă să ai mutația acolo. Știți cât sunt? 36. Ce deducem noi? Că restul sunt oferite și, cred eu, că se face o concurență neloială, hotelierilor spre închiriere. Restul parcărilor pot fi, așa cum știți, închiriate pe timpul verii în sezonul estival, contra sumei de 500 de lei pe lună. Înseamnă 17 lei pe zi. Scădem TVA, 14 lei pe zi. Nimeni nu vrea să cumpere în momentul de față. Nu știu, așa era acum o săptămână, nu mai știu exact, din 7.000 de locuri de parcare, numai 1.300 sunt închiriate", a afirmat primarul Constanței.

Vergil Chițac a semnalat că autoritățile pot face, în afară de parcarea de la Cazino, o parcare la intrare în Mamaia și o parcare la ieșire, după modelul parc&ride și să dezvolte transportul în comun.

"Ori, din această perspectivă, noi așa am gândit, noi ca autoritate publică, așa am gândit zona asta, Mamaia. Ea va intra, tot bulevardul, va intra în reabilitare pe POR 2021-2027, n-am stat să semnăm contractul de finanțare, deși sunt bani prealocați, suntem în faza de maturizare a proiectului, terminăm Dali-ul și probabil că vom trece la licitație de proiectare plus execuție, sau, dacă nu, facem proiectare și după aia licitația cu clauză suspensivă, dar de așa manieră încât, după ce se vor fi acreditat ADR-urile astea regionale, că noi ținem de Brăila, în momentul în care primim finanțarea, dacă se poate să și începem lucrările. Dacă facem asta pe mobilitate urbană, știți că asta nu poate fi făcut decât cu condiția ca prima bandă stânga-dreapta să fie destinată transportului în comun, atunci va trebui să fluidizăm și să prioritizăm transportul în comun. Unul civilizat, unul electric, unul cu aer condiționat, cu afișaj, care să vină la timp.... Asta ne dorim noi să facem acolo și în rest să asigurăm serviciile pe care o primărie trebuie să le asigure, de la salubritate, spații, verzi, iluminat public, care sunt esențiale și care să știți că în condițiile în care Mamaia s-a aglomerat atât de mult, nu-s așa ușor de întreținut", a mai punctat edilul din Constanța. 

viewscnt
Afla mai multe despre
primar constanta
vergil chițac