STUDIU Sâmbăta, cea mai bună zi pentru a pleca într-o călătorie cu avionul. Ce zile sunt de evitat

STUDIU Sâmbăta, cea mai bună zi pentru a pleca într-o călătorie cu avionul. Ce zile sunt de evitat
scris 6 dec 2017

Sâmbăta este cea mai bună zi pentru a pleca într-o călătorie cu avionul de pe aeroporturile din România, peste 88% dintre curse decolând și aterizând la timp.

Aceasta comparativ cu ziua de vineri, cu o rată de punctualitate de 79,2%, aproape similară celei de luni, cu 79,5%.

În ultimele 60 de zile, aproape 5.000 de pasageri ai companiilor aeriene au fost afectați de întârzierea unui zbor sau anularea acestuia, aeroportul Henri Coandă și cel din Cluj-Napoca înregistrând cele mai multe probleme la zboruri, aproape 50 de curse din București generând neplăceri pasagerilor și potențiale compensații de la companiile aeriene în valoare de 1,35 milioane euro, arată datele AirHelp, liderul mondial în obținerea compensațiilor pentru pasagerii curselor aeriene afectați de zborurile întârziate.

În perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe întârzieri pe cinci aeroporturi din România, când 464 de curse au decolat cu 15 până la 180 de minute întârziere, respectiv un zbor cu peste trei ore întârziere.

De altfel, în ultima perioadă, vinerea a avut cea mai slabă performanță în ceea ce privește punctualitatea zborurilor, doar 80,5% dintre curse decolând la timp, în cazul aeroportului din București. La polul opus este ziua de sâmbătă, cu o rată a punctualității de aproape 88%. La nivel național, în 2017, ziua de vineri a avut o rată de punctualitate de 79,2%, aproape similară celei de luni, cu 79,5%. Sâmbăta rămâne însă cea mai bună zi pentru călătorii, punctualitatea fiind de peste 88% la zborurile de pe aeroporturile din România. 

FOTO Zonele din apropierea universităților din Capitală, în vizorul dezvoltatorilor imobiliari CITEȘTE ȘI FOTO Zonele din apropierea universităților din Capitală, în vizorul dezvoltatorilor imobiliari

În 2016, în aceeași perioadă, aproape 6.700 de pasageri au fost afectați de întârzierile sau anulările companiilor aeriene, valoarea totală a compensațiilor eligibile fiind de aproape 1,8 milioane de euro.

”Când achiziționăm biletul de avion și nu depindem de o dată anume tindem să optăm pentru cea mai ieftină variantă de preț sau cea mai bună oră de aterizare sau decolare, nu ne gândim și la cea mai aglomerată zi dintr-un aeroport. O cursă decolată cu întârziere poate duce la o pierdere a unui zbor de legătură, cu situații în care pasagerul nu este eligibil pentru compensații din partea operatorului aerian. În cazul acesta, pasagerul pierde și zborul, și plătește și un al doilea bilet”, a declarat Ștefan Radu, country manager pe România al AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.

Mai mult, la nivel de interval orar, cursele care decolează între orele 22:00 și 5:59 sunt și cele mai punctuale, în comparație cu cele programate între orele 16:00 și 21:59, a căror rată de punctualitate este de 80,5%.

”Bazându-ne pe statistici, dacă ar fi să alegem un zbor fără emoții, ar trebui să alegem decolarea de pe aeroporturile din Bacău, Craiova, Constanța, Oradea, Sibiu, Suceava sau Satu Mare unde, în ultimele 2 luni, niciun pasager nu a fost afectat de întârzieri sau anulări. Aceleași statistici ne arată că zborurile de noapte de la Oradea și cele din prima parte a dimineții de la Constanța au fost de fiecare dată la timp, aviz celor care călătoresc din aceste destinații”, mai spune Ștefan Radu.

AirHelp analizează periodic zborurile de pe aeroporturile din toată Europa și oferă informații pasagerilor despre potențiale întârzieri și anulări. Dacă sunt eligibili pentru despăgubiri, cazul este preluat de AirHelp și pasagerul poate primi până la 600 de euro compensație.

Prețul lemnului de foc a crescut, în România, cu circa 250%, în perioada 2011-2017 CITEȘTE ȘI Prețul lemnului de foc a crescut, în România, cu circa 250%, în perioada 2011-2017

AirHelp este liderul mondial în obținerea compensatiilor  pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 300 de milioane de euro.

AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
zboruri
avion
aterizare
decolare