TUI Turcia: Pe piața românească e o inflație de oferte pentru Antalya, dar nu toate sunt sigure

TUI Turcia: Pe piața românească e o inflație de oferte pentru Antalya, dar nu toate sunt sigure
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 26 feb 2016

Rămași fără 2,5 milioane de turiști ruși în această vară, dar și fără alte câteva milioane de germani, austrieci și scandinavi, care consideră această țară nesigură, turoperatorii turci încearcă să atragă cât mai mulți turiști din alte piețe, printre care și România. Problema este că unii turoperatori care și-au construit afacerile pe piața rusă acum nu mai au rulaj și au rămas fără cash-ul necesar plății chiriilor și salariilor. Așa au ajuns să caute alte piețe, printre care România, unde crează turoperatori noi, care să colecteze bani de pe piață, iar pentru asta trebuie să fie mai ieftini decât concurența.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Turiștii care se bucură că au găsit o vacață pe care au plătit foarte puțin se pot trezi părăsiți la destinație, a declarat pentru Profit.ro Metin Girgin, country manager al TUI Turcia, prezent la târgul de turism care a început joi la Romexpo. Dar riscurile nu sunt doar ale turiștilor, ci și ale agențiilor mici, revânzătoare, care pot cumpăra de la turoperatorii turci oferte fără acoperire. Girgin a explicat că după ce rușii au fost obligați de către președintele Putin să renunțe la charterele către Antalya, care pierde astfel cel puțin 2,5 milioane de turiști din această țară, turoperatorii și hotelurile care s-au specializat pe relația Rusia-Turcia vor avea mari probleme financiare. Din acest motiv, ei se concentrează acum pe alte piețe.

"Rămase fără cash-ul cu care să-și susțină chiriile și salariile, firmele turcești au început să creeze turoperatori noi, care să colecteze bani de la turiști, iar pentru asta trebuie să fie mai ieftini decât concurența", a explicat șeful TUI Turcia. El spune că și firma pe care o conduce primește de la unii hotelieri turci tarife care n-au corespondent în realitate și pe care le respinge, pentru că le consideră riscante, atâta vreme cât nu acoperă costurile respectivului hotel. "TUI e o companie mare, dar nu-și permite să vândă sub costuri", a spus el.

Alți hotelieri, chiar dacă își acoperă, la limită, costurile, se duc foarte jos cu tarifele, în detrimentul serviciilor. Metin Girgin îi sfătuiește pe turiștii români, dar și pe agențiile revânzătoare ca, atunci când cumpără vacanțe în Turcia, să evite firmele care nu au istoric și despre care nu știu nimic.

TUI Turcia contrazice autoritățile din turism: România n-are șanse să atragă rușii care nu mai merg în vacanțe în Antalya CITEȘTE ȘI TUI Turcia contrazice autoritățile din turism: România n-are șanse să atragă rușii care nu mai merg în vacanțe în Antalya

Pe fondul acestei situații, nu este exclus ca unii dintre turoperatorii care lansează oferte, inclusiv pe piața românească, să vină cu prețuri care nu există și care nu au fost negociate cu hotelurile de acolo. Le lansează, strâng banii, după care merg la hotelier și-i spun: "Am 100 de turiști la hotelul tău. Vrei să-i iei la prețul meu, sau nu?" sperând că, disperați, hotelierii turci le vor accepta oferta în vară. Chiar dacă par oarecum corecte, calculele lor sunt riscante.

Mai mulți turoperatori români, prezenți la târgul de turism, spun că turiștii români ar trebui să fie atenți la tarife și, în măsura în care acestea sunt mai mici cu mai mult de 8% pentru același produs, să le analizeze cu mare atenție și să caute ce companie este în spatele lor.

Fluxul de turiști români către Turcia n-a suferit până acum din cauza situației tensionate din această țară, culminând cu atentatul de la Istanbul, de la sfârșitul anului trecut, unde printre cei care și-au pierdut viața au fost și turiști străini. Pentru anul acesta se anunță cu 40% mai puțini turiști din Germania și scăderi de până la 50% ale numărului de turiști din Austria și țările scandinave, care consideră Turcia o destinație nesigură. În schimb, în această vară se anunță cum cel puțin 40% mai mulți turiști români în Antalya.

Dacă anul trecut au ajuns cu charterele în jur de 90.000 de români în Antalya, pentru această vară turoperatorii au anunțat deja 130.000 de locuri pe chartere. Disperați că rămân fără turiști, turcii au scăzut tarifele cu până la 30%, iar românii au percutat imediat. Turoperatorii spun că vacanțele în Antalya se vând chiar și peste așteptările lor optimiste, semn că turistul român, spre deosebire de cel occidental, este mult mai sensibil la bani decât la probleme care țin de siguranță.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
romani
oferte
turcia
antalya