BMW renunță la construirea unei fabrici în Rusia

BMW renunță la construirea unei fabrici în Rusia
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 feb 2020

BMW a eșuat în negocierile cu oficialii din Rusia pentru obținerea unor ajutoare din partea statului rus în vederea construirii unei uzine, astfel că a renunțat la planurile de a construi această uzină.  

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful BMW Rusia a declarat în cadrul unei conferințe de presă că investiția într-o uzină a mărcii nu era fezabilă. „Construirea unei fabrici trebuie să fie economic fezabilă și să producă beneficii”, a spus Stefan Teuchert, CEO BMW Group Rusia, potrivit publicației ruse Automotive Logistics. „Dincolo de asta, avem nevoie să menținem un echilibru rezonabil între modelele produse local și cele importate”, a mai spus Teuchert. Jurnaliștii ruși scriu că guvernul rus a deci să nu acorde subvenții nemților pentru uzina pe care doreau să o construiască.

În prezent, BMW produce mașini în cadrul unui parteneriat cu Avtotor, firmă rusă, în Kaliningrad, unde sunt asamblate automobile pe baza kiturilor SKD, importate. Primul anunț despre intenția de a construi o uzină a fost făcută în 2018 de fostul CEO, Harald Kruger. Planurile BMW urmăreau construcția de la zero a unei uzine în Khabrovo, unde să fie produse integral automobile pentru piața locală. Teuchert a mai spus că discuțiile cu autoritățile ruse au durat circa un an și jumătate, dar nu au ajuns la nicio concluzie, din cauza inconsistențelor din politicile guvernamentale la nivel federal.

Potrivit oficialului BMW, o uzină profitabilă trebui să aibă o producție de cel puțin 100.000 de unități, ceea ce este imposibil, deoarece acesta este nivelul total al pieței premium din Rusia. În aceste condiții, ar fi fost nevoie de ajutoare din partea statului pentru ca investiția să fie profitabilă. Din cauza unor noi prevederi legislative introduse în 2015, este nevoie de contracte semnate cu autoritățile regionale ruse, pentru obținerea unor ajutoare. Dar contractul propus BMW era neclar în privința sumelor pe care compania ar fi putut să le primească.

Compania nu a comentat pe marginea acestei informații, dar a anunțat că planurile privind producția globală sunt revizuite permanent.

VIDEO Curierul din Turcia care a scuipat pe o pizza - condamnat la doi ani și jumătate de închisoare. Procurorul solicitase 18 ani de închisoare CITEȘTE ȘI VIDEO Curierul din Turcia care a scuipat pe o pizza - condamnat la doi ani și jumătate de închisoare. Procurorul solicitase 18 ani de închisoare

„Vedem Rusia ca pe o piață importantă pentru BMW Group și sunt în contact constant cu partenerul nostru local Avtotor”, au transmis cei de la BMW pentru Automotive News.

BMW se află pe a doua poziție în clasamentul vânzărilor de automobile premium din Rusia, cu 41.520 de unități vândute în 2019, după Mercedes-Benz, cu 42.046 unități. Daimler a construit deja o uzină Mercedes-Benz lângă Moscova, inaugurată în 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
rusia