PROFIT NEWS TV Sergiu Chirca, CEO Elefant.ro: Vom avea o creștere mai modestă a sectorului de ecommerce în acest an, raportat la 2020. Astăzi trebuie să poți să vii către client cu o ofertă mai mare

PROFIT NEWS TV Sergiu Chirca, CEO Elefant.ro: Vom avea o creștere mai modestă a sectorului de ecommerce în acest an, raportat la 2020. Astăzi trebuie să poți să vii către client cu o ofertă mai mare
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 21 apr 2022

Piața de ecommerce va continua să crească și în acest an, însă sub nivelul din 2020, un an atipic pentru sectorul de retail online, estimează Sergiu Chirca, CEO-ul retailerului Elefant.ro, fondat de omul de afaceri Ion Sturza, fostul premier al Republicii Moldova și proprietarul fondului de investiții Fribourg Capital.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

La finalul anului trecut, piața de comerț electronic din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu. 

Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

„Dacă ne uităm pe termen lung, în ultimii ani comerțul online a înregistrat niște creșteri foarte bune. Tot mai multe companii raportează această dinamică ca medie a ultimilor 2-3 ani exact din aceste motive, pentru că tindem să comparăm ani atipici. Un an nu seamănă cu celălalt. De aici vine și această dezamăgire, pe care eu o văd în schimb ca o tendință foarte bună”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Sergiu Chirca, CEO Elefant.ro. 

PROFIT NEWS TV Ciprian Dascălu, economist-sef BCR: Am intrat cu un deficit bugetar foarte ridicat în criza Covid. Acum a venit nota de plată CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ciprian Dascălu, economist-sef BCR: Am intrat cu un deficit bugetar foarte ridicat în criza Covid. Acum a venit nota de plată

Inflația și războiul de la graniță nu vor afecta creșterea sectorului de ecommerce, mai ales că oamenii s-au obișnuit cu achizițiile online, trend care se va menține în continuare. Cel mai probabil este ca achizițiile mari să aibă de suferit, pe fondul scumpirilor din ultima perioadă. 

„În mod normal, atunci când suntem într-un mediu inflaționist, bineînteles că puterea de cumpărare scade și suferă în primul rând achizițiile mari, ceea ce ține de echipamente pentru casa sau mobilier. De exemplu, noi la Elefant ne poziționăm foarte mult în zona de carte, cadouri, care nu sunt o parte importantă în bugetul de familie, dar sunt niște lucruri la care nu se va renunța. Per total, eu zic că vom avea o creștere modestă în acest an, probabil undeva la nivelul anului trecut”, mai spune acesta. 

Odată cu creșterea sectorului de comerț online și apariția a tot mai mulți jucători în piață, consumatorii români au devenit mult mai educați și mai exigenți atunci când aleg de unde să-și achiziționeze produsele. 

PROFIT NEWS TV - Ministrul Agriculturii: Exclus să reînviem magazinele aprozar. Ferrmierii își aruncau marfa CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV - Ministrul Agriculturii: Exclus să reînviem magazinele aprozar. Ferrmierii își aruncau marfa

„Astăzi trebuie să poți să vii către client cu o ofertă mai mare. Și aici observăm ceea ce s-a întâmplat la nivel mondial, dar și în România, și anume tranziția a unui site de la un model clasic de ecommerce către un marketplace. Și asta în sine este o provocare mare. Necesită investiții, schimbarea tuturor proceselor operaționale în companie, rebranding. Și, bineînțeles, tot ce se întâmplă post-achiziție. Clientul astăzi este destul de exigent și își  dorește ca serviciul post-achiziție să fie la fel de bun ca și experiența digitală în sine”, precizează Sergiu Chirca, adăugând că sunt necesare investiții din ce în ce mai mari și în zona de livrare. 

„Probabil că mai mulți jucători vor investi în această zonă pentru a avea o livrare rapidă, nu doar în București, ci și în alte orașe”, afirmă el.

Cea mai mare investiție a companiei merge însă către lansarea Elefant Marketplace. 

viewscnt
Afla mai multe despre
elefant.ro
sergiu chirca
piața de ecommerce
retail online 2022
elefant marketplace
ion sturza