Numărul total de conexiuni la internet de bandă largă la puncte fixe a crescut anultrecut cu 6,1%, la 4,3 milioane, mai mult de jumătate (52%) dintre acestea fiind conexiuni care permit viteze transfer a datelor de cel puțin 100 Mbps, potrivit datelor anunșate de autoritatea reglementare în comunicații (ANCOM).
De asemenea, 14% sunt conexiuni care permit viteze între 30Mbps și 100Mbps, 20% sunt conexiuni cu viteze de cel puțin 10Mbps și mai mici de 30Mbps, 13% sunt conexiuni cu viteze de cel puțin 2Mbps, dar mai mici de 10Mbps, restul de sub 1% fiind conexiuni cu viteze sub 2Mbps.
La nivel de medii de reședință, datele ANCOM arată o creșterea mai mare a numărului de conexiuni instalate în mediul rural, cu 6,8% mai mult, la 1,17 milioane conexiuni, în comparație cu avansul celor din zonele urbane, de 5,9%, la 3,1 milioane conexiuni.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Pe total, utilizatorii au realizat anul trecut un trafic total de 4,5 milioane de TB, în timp ce consumul mediu lunar pe utilizator a atins 91 GB.
În ceea ce privește evoluția telefoniei fixe, acest segment a continuat să scadă, atât la numărul de linii de acces (-6%, la 4,27 milioane) și, respectiv, la nivelul numărului de abonați (-6%, la 3,71 milioane), cât și la nivelul traficului realizat de aceștia.
La finele anului trecut, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 locuitori era de 21,5%, iar rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 gospodării înregistra valoarea de 46,5%.
Traficul total de voce realizat prin intermediul rețelelor fixe a ajuns la 3,8 miliarde de minute, în scădere cu 16% față de 2014.
Toate categoriile de trafic de voce au înregistrat scăderi. Astfel, traficul către rețele publice fixe a coborât cu 18%, la 2,5 miliarde de minute, traficul către rețele publice mobile s-a diminuat cu 14%, la un miliard de minute, respectiv traficul
internațional s-a redus cu 11%, la 286 milioane de minute.
Anul trecut, media lunară a traficului originat (inițiat) de la o linie de acces a fost de 1 oră și 12 de minute, mai puțin cu 10 minute față de valoarea medie din anul 2014, un apel având o durată medie de 3 minute și 6 secunde.