Auchan scapă de amenda Concurenței de aproape 24 milioane de lei, pe motiv de prescriere

Auchan scapă de amenda Concurenței de aproape 24 milioane de lei, pe motiv de prescriere
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 10 apr 2017

Curtea de Apel București (CAB) a hotărât să anuleze amenda de 23,9 milioane de lei aplicată Auchan Romania de Consiliul Concurenței în aprilie 2015, după ce a constatat că dreptul instituției de sancționare a retailerului cu afaceri de peste un miliard de euro a fost prescris. Amenda fusese aplicată în urma unei investigații având ca obiect înțelegeri pentru fixarea prețurilor cu mult înainte, în perioada 2005-2009

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

În ianuarie 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat cu amenzi în valoare totală de 154 milioane lei (circa 35 milioane euro) retailerii Metro, Real, Selgros și Mega Image și 21 de furnizori ai acestora, în cadrul investigației având ca obiect înțelegeri pentru fixarea prețurilor în perioada 2005-2009.

Un proiect PSD elimină pedeapsa cu închisoare pentru directorii și administratorii companiilor ce favorizează alte firme CITEȘTE ȘI Un proiect PSD elimină pedeapsa cu închisoare pentru directorii și administratorii companiilor ce favorizează alte firme

În urma investigației, au fost dispuse sancțiuni de încălcare a Legii concurenței atât pentru stabilirea prețurilor de revânzare (de raft), cât și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.

Dintre retaileri, cea mai mare amendă, de 49,68 milioane lei (11,3 milioane euro) a fost primită de compania Metro Cash&Carry Romania, urmată de Selgros Cash&Carry Romania SRL – 29,2 milioane lei (6,6 milioane euro), Mega Image SRL – 24,56 milioane lei (5,6 milioane euro) și Real Hypermarket Romania SRL – 23,86 milioane lei (5,5 milioane euro).

Dintre furnizori, au fost sancționați cu cele mai mari amenzi Transilvania General Import Export SRL – 4.693.436 lei (1,1 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL –3.193.541 lei (725.805 euro), Danone PDPA SRL– 2.639.243 lei (599.828 euro), Macromex SRL – 2.354.190 lei (535.043 euro) și Whiteland Import Export SRL – 2.324.484 lei (528. 292 euro).

Amenzi semnficative, între 200.000 euro și 500.000 euro, au primit și Albalact SA – 2.199.507 lei (499.888 euro), Star Foods EM SRL – 1.953.160 lei (443.900 euro), Tymbark Maspex Romania SRL – 1.646.923 lei (374.301 euro), Napolact SA – 1.164.467 lei (264.652 euro) și Delaco Distribution SA – 910.047 lei (206.829 euro).

FOTO eMAG deschide la Sibiu cel mai mare showroom din provincie. Din septembrie, noul magazin va fi transformat în showroom drive CITEȘTE ȘI FOTO eMAG deschide la Sibiu cel mai mare showroom din provincie. Din septembrie, noul magazin va fi transformat în showroom drive

De asemenea au mai fost sancționate firmele Covalact SA – 659.267 lei (149.833 euro), Argus SA – 623.106 lei (141.615 euro), Agroalim Distribution – 607.214 lei (138.000 euro), Zarea SA – 347.489 lei (78.975 euro), Granddis SRL – 327.157 lei (74.354 euro), Gerola Prodinvest SRL – 308.923 lei (70.210 euro), Cramele Halewood SA – 278.694 lei (63.340 euro), Parmalat Romania SA – 269.852 lei (61.330 euro), Prodlacta SA – 166.122 lei (37.755 euro), De Silva Intermed SRL – 31.753 lei (7.217 euro) și Impex Bock SRL – 5.751 lei (1.307 euro).

"Consiliul Concurenței a constatat că prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul", anunța atunci Concurența.

În ceea ce privește comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri și furnizori conțineau o clauză care prevedea că, în aceeași perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoții simultane în diferite lanțuri de retail, acestea putând doar să alterneze. În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în același timp, la promoții și implicit la cel mai mic preț, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoții în lanțuri de magazine concurente trebuie să aparțină furnizorului.

La sfârșitul anului 2014, Consiliul Concurenței a declanșat o nouă investigație, care vizează posibila încălcare a regulilor de concurență naționale și comunitare de alte lanțuri de retail din România și anume Auchan România SA, Carrefour România SA, România Hypermarche SA (Cora), Kaufland România SCS și furnizori ai acestora.

Inform Lykos și Zipper Data nu scapă de amenda pentru practici anticoncurențiale CITEȘTE ȘI Inform Lykos și Zipper Data nu scapă de amenda pentru practici anticoncurențiale

În cadrul investigației declanșate, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate, documentele ridicate în cadrul acestor inspecții aflându-se încă în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației.

Grupul francez Auchan a intrat pe piața românească în 2006.

În prezent, retailerul are în porto­foliu 33 de hipermarketuri, cu 280.000 de metri pătrați suprafața netă de vânzare, și circa 10.000 de angajați.

Afacerile Auchan România depășesc un miliard de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
auchan
consiliul concurentei
amenda
instanta