Afaceri de 55 milioane euro pentru Paravion anul trecut, în creștere cu 20%

Economie   
Afaceri de 55 milioane euro pentru Paravion anul trecut, în creștere cu 20%

Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, activă și pe piața din Turcia cu portalul de turism Bavul.com, a raportat afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro în 2016. Operațiunile din România au crescut cu 20% față de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.

Raportat la rezultatele înregistrate în România, biletele de avion au reprezentat cel mai bine vândut produs din portofoliul Paravion, generând 84% din business-ul companiei. Topul este completat de city break-uri, vacanțe și hoteluri, urmate de segmentele serviciilor adiționale, precum asigurările de călătorie.

Urmărește-ne și pe Google News

"În 2016, tranzacțiile finalizate de pe dispozitivele mobile au înregistrat o creștere de 400% comparativ cu anul precedent, o evoluție la care ne așteptam, având în vedere investițiile realizate pe acest segment și faptul că online-ul continuă să-și păstreze dinamica cu care ne-a obișnuit. Suntem în perioada în care mobilitatea începe să traseze trendurile în materie de turism digital”, declară Remus Vișan, Director General al Paravion.

Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

De asemenea,  numărul tranzacțiilor de căutare generate de clienții Paravion în 2016 a atins pragul de 175 de milioane de căutari, în creștere cu circa 40% față de anul precedent.

În topul destinațiilor către care au zburat românii anul trecut au intrat Amsterdam, Istanbul, Munchen, Paris și Frankfurt. Comparativ, în 2015, primele două poziții ale topului erau completate de aceleași orașe, cu mențiunea că Istanbul conducea topul. După Istanbul și Amsterdam, românii au mai zburat spre Paris, Viena - care anul acesta a ieșit din top 5, și Munchen.

La nivelul bugetelor medii alocate de români în 2016, acestea diferă în funcție de tipul de vacanță pentru care au optat. Astfel, pentru un city break, turiștii au plătit, în medie, circa 240 de euro de persoană, tarif ce a inclus bilete de avion dus-întors și două nopți de cazare la hotel de 3*, cu mic dejun inclus, în timp ce pentru pachetele de tip charter, turiștii au pus deoparte 600 de euro de persoană. Tariful a inclus transportul cu avionul, transfer de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4*, cu demipensiune.

Paravion: Numărul city break-urilor vândute pentru Paște a crescut cu 15%. Unde pleacă românii și cât îi costă CITEȘTE ȘI Paravion: Numărul city break-urilor vândute pentru Paște a crescut cu 15%. Unde pleacă românii și cât îi costă

"Au fost și români care au optat pentru destinații atipice, precum cele exotice. Pentru biletele de avion dus-întors către o destinație exotică, transferul de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4*, cu demipensiune, turiștii au alocat un buget mediu de 1.600 de euro de persoană”, declară Remus Vișan.

În ceea ce privește bugetul mediu alocat de către români pentru biletele de avion cumpărate în 2016, acesta a fost de aproximativ 260 de euro de persoană pentru companiile de linie, Paravion înregistrând o creștere semnificativă pentru destinațiile din afara Europei. Pentru biletele de avion low cost, românii au alocat circa 94 de euro de persoană.

Conform datelor companiei, aproximativ 35% din totalul pachetelor vândute în 2016 au fost rezervate în lunile mai și iunie, preponderent pentru vacanțe de tip charter. Octombrie și noiembrie au fost lunile cu cele mai multe rezervări în materie de bilete de avion, fiecare generând aproximativ 12% din totalul rezervărilor din 2016. Aproximativ 70% din totalul pachetelor turistice vândute de Paravion în 2016 au fost achiziționate în două rate, prima reprezentând avansul la înscriere, iar a două fiind diferența achitată cu două săptămâni înainte de plecare.

"Anul acesta țintim o creștere de 30% a afacerilor Paravion, de până la 70 de milioane de euro, dar și un avans al afacerilor Bavul.com, de până la 29 de milioane de euro”, a mai spus Remus Vișan. 

Paravion este cea mai mare agenție de turism online din România, care operează pe mai multe piețe din Europa de Est și în Turcia, oferind servicii precum rezervări de bilete de avion, vacanțe, închirieri auto și hotel. 

viewscnt
Afla mai multe despre
paravion
afaceri
2016