România a avut, în noiembrie, a doua mare creștere anuală a comerțului cu amănuntul din Uniunea Europeană, potrivit datelor publicate de biroul european de statistică, Eurostat.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
După 4 luni consecutive în care comerțul cu amănuntul a avut, în România, cea mai bună evoluție din UE, țara a fost depășită, în noiembrie, de Ungaria.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul Orban corectează prin ordonanță prevederile OUG 114: Sunt eliminate taxa pe activele bancare și cerințele pentru fondurile private de pensii. Sunt înghețate indemnizațiile demnitarilor, dar nu este interzis cumulul pensiei cu salariulRitmul de creștere al vânzărilor cu amănuntul a continuat să scadă, fiind cel mai lent din ultimele 5 luni. Astfel, comerțul cu amănuntul a crescut în România cu 6,5% (date ajustate) față de noiembrie 2018. Spre comparație, creștere a fost de 6,9% în octombrie, 7,1% în septembrie și de 7,4% în august.
În Ungaria, comerțul cu amănuntul a urcat, în penultima lună a anului, cu 7,3%. România, situată pe locul al doilea, este urmată în clasamentul european de Polonia, cu un avans de 5,9%. La polul opus, cea mai mare scădere anuală a comerțului cu amănuntul a fost în Slovacia (-4%).
La nivelul Uniunii Europene, comerțul cu amănuntul a crescut, în noiembrie, cu 1,9% față de anul trecut, iar în zona euro avansul a fost de 2,2%.
În ritm lunar, România a avut, în luna noimbrie, o creștere de 0,8% a comerțului cu amănuntul, în scădere de la 0,9% în luna precedentă (date revizuite). Cele mai mari creșteri au fost în Polonia (3,3%), Austria (2,7%) și Letonia (2,6%).
În UE, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,6% față de octombrie, iar, la nivelul zonei euro, avansul a fost de 1%.
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurat prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.