DOCUMENT PNL a depus proiect de lege pentru anularea obligațiilor stabilite de către ANAF în privința diurnelor transportatorilor, înainte de protestul de mâine al transportatorilor de marfă. ANAF a impus în ultima perioadă sume mari de plată firmelor din domeniu

DOCUMENT PNL a depus proiect de lege pentru anularea obligațiilor stabilite de către ANAF în privința diurnelor transportatorilor, înainte de protestul de mâine al transportatorilor de marfă. ANAF a impus în ultima perioadă sume mari de plată firmelor din domeniu

Mai mulți parlamentari PNL, printre care Gheorghe Pecingină, Alina Gorghiu și Bogdan Huțucă, au inițiat un proiect de lege care clarifică regimul fiscal aplicabil indemnizației de detașare transnațională. De asemenea, ANAF nu va putea reîncadra din urmă, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrării în vigoare a legii, sumele de această natură și nu va putea emite decizii de impunere. Sumele stabilite de ANAF și plătite de firme vor trebui restituite. După cum a scris Profit.ro recent, doar în trei luni, ANAF a stabilit firmelor care fac transport rutier de marfă sume suplimentare de plată de circa 300 de milioane de lei.

Trebuie menționat că printre semnatarii proiectului de lege nu se mai regăsește ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu. Acesta pregătise proiectul împreună cu parlamentarii PNL înainte de a deveni ministru al Finanțelor.

Firmele de transport rutier de marfă au intenționat să protesteze cu 5.000 de autovehicule la București pe 29 septembrie, mâine, au primit inițial aprobarea pentru 500, dar, în contextul evoluției pandemiei, numărul a fost limitat la 100 de persoane.

Proiectul de lege este disponibil aici, iar expunerea de motive aiciProiectul a fost obținut de Profit.ro de la reprezentanții PNL.

"Au existat interpretări diferite ale prevederilor referitoare la regimul fiscal aplicabil diurnei acordate șoferilor care efectuează transport în străinătate pe perioada detașării, ceea ce a condus la reîncadrarea acesteia ca venit asimilat salariilor. Am inițiat o propunere legislativă necesară pentru clarificarea expresă a regimului fiscal aplicabil indemnizației specific detașării transnaționale, pentru înlăturarea acestor interpretări diferite ale prevederilor legislației și pentru a reduce povara fiscală a șoferilor. Concret, inițiativa anulează și diferențele de obligații fiscale principale și/sau obligații accesorii, stabilite de ANAF, ca urmare a reîncadrării sumelor neachitate reprezentând indemnizația primită pe perioada delegării și detașării șoferilor, aferente perioadei 1 iulie 2015 și data intrării în vigoare a prezentei legi", au transmis parlamentarii PNL.

DOCUMENT Legea care permite bugetarilor să muncească la stat, doar pe salariu, până la 70 de ani - adoptată de Senat. PSD și AUR au votat împotrivă CITEȘTE ȘI DOCUMENT Legea care permite bugetarilor să muncească la stat, doar pe salariu, până la 70 de ani - adoptată de Senat. PSD și AUR au votat împotrivă

Proiectul vizează și aplicarea în viitor a unui regim fiscal diferențiat de cel în vigoare.

Astfel, nu sunt impozabile indemnizațiile și orice alte sume de aceeași natură, primite de salariați, potrivit legii, pe perioada delegării/detașării, după caz, în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, în limita plafonului neimpozabil reglementat potrivit legii, precum și cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport și cazare. Plafonul neimpozabil este stabilit astfel:

(i) în țară, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizație, prin hotărâre a Guvernului pentru personalul autorităților și instituțiilor publice;

(ii) în străinătate, 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurnă prin hotărâre a Guvernului pentru personalul român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

De asemenea, aceste sume nu se cuprind în baza de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției asiguratorii pentru muncă. Astfel, sunt venituri neimpozabile și nu se cuprind în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii sumele corespunzătoare cheltuielilor de transport și cazare, indiferent dacă acestea sunt sau nu incluse în remunerația din statul membru în care salariatul este detașat.

VIDEO INTERVIU PROFIT NEWS Ministrul Finanțelor anunță schimbări radicale: Gândim scăderea taxării și la salarii mici, dar și la venituri mari. Pregătim și o eliminare a excepțiilor de la taxare. Te întrebi de ce unii să plătească și alții nu! CITEȘTE ȘI VIDEO INTERVIU PROFIT NEWS Ministrul Finanțelor anunță schimbări radicale: Gândim scăderea taxării și la salarii mici, dar și la venituri mari. Pregătim și o eliminare a excepțiilor de la taxare. Te întrebi de ce unii să plătească și alții nu!

Se propune ca, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrării în vigoare a legii -, să nu se reîncadreze sumele de această natură și să nu se emită decizii de impunere. Dacă, însă, până la data intrării în vigoare, contribuabilii au plătit sumele din deciziile de impunere, atunci aceștia au dreptul la restituirea acestor sume, la cerere în termenul de prescripție legal care se calculează de la data de 1 ianuarie 2022.

O altă prevedere stabilește că indemnizația specifică detașării transnaționale poate fi reîncadrată din punct de vedere fiscal de către organul fiscal, ca venit asimilat salariilor pentru care se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, numai ca urmare a constatărilor Inspecției Muncii. Aceeași Inspecție a Muncii, care, prin inspectoratele teritoriale de muncă, are obligația ca la cererea persoanelor interesate, să confirme încadrarea prestărilor de servicii ca fiind detașări transnaționale, indiferent dacă sunt efectuate în România sau în afara României.

viewscnt
Afla mai multe despre
transportatori
diurne
anaf
ministerul finantelor
pnl
dan vilceanu