DOCUMENT Prezentarea Fiscului despre case de marcat - formulare, facilități, obligații, termen

DOCUMENT Prezentarea Fiscului despre case de marcat - formulare, facilități, obligații, termen
scris 23 oct 2018

ANAF a publicat o prezentare cu informații utile privind noile case de marcat cu jurnal electronic. Subiectele au fost discutate în cadrul unei întâlniri a specialiștilor Fiscului cu reprezentanți ai firmelor, organizată la București.

  • Cum pot fi înlocuite casele de marcat din generația veche?,
  • Formularul „F - 4101”,
  • Solicitarea „Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”,
  • Atribuirea numărului unic de identificare aparatelor de marcat electronice fiscale,
  • Înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale instalate –„F4102”,
  • Schimbări ale stării sau situației aparatelor de marcat electronice fiscale – „F4103”,
  • Notificarea privind situația aparatului de marcat electronic fiscal – „F4105”
  • Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate – „F4109”
  • Cum se validează fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale?
  • Cum se validează fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale?

Prezentarea ANAF poate fi văzută aici

Un ghid pe case de marcat publicat de ANAF la începutul lunii octombrie este disponibil aici

Firmele mari și mijlocii ar fi trebuit să aibă noile case de marcat de la 1 iunie, iar cele mici - de la 1 august. La finele lunii mai, Guvernul a acordat un termen de grație de trei luni în ce privește amenzile pentru nerespectarea acestei obligații. Astfel, amenzi ar fi urmat să fie aplicate de la 1 septembrie pentru firmele mari și mijlocii și de la 1 noiembrie pentru cele mici

Întrucât procesul decurge greoi, inclusiv din vina autorităților, Guvernul a introdus temporar sub Legea prevenirii nerespectarea acestei obligații. Firma nu mai este astfel amendată direct, ci primește un plan de conformare, un nou răgaz în care să-și procure noua casă. Abia ulterior, dacă nu a respectat nici planul de conformare, este amendată.

Criză de case de marcat cu jurnal electronic. Numărul noilor case instalate la firme a trecut, după patru luni și jumătate, de 100.000, dar în două săptămâni trebuie să ajungă pe la 800.000 CITEȘTE ȘI Criză de case de marcat cu jurnal electronic. Numărul noilor case instalate la firme a trecut, după patru luni și jumătate, de 100.000, dar în două săptămâni trebuie să ajungă pe la 800.000

Numărul caselor de marcat cu jurnal electronic în funcțiune la firme a depășit pragul de 100.000, însă acestea au fost instalate în aproximativ patru luni și jumătate, de la începutul lunii iunie și până în prezent. În proces de instalare mai sunt circa 100.000 de case, însă marea problemă este că pe piață se găsesc cu greu case noi de cumpărat, iar asociațiile importatorilor estimează că mai este nevoie de câteva luni pentru ca totalul să se apropie de 800.000, numărul aparatelor care trebuie deja să fie operaționale la 1 noiembrie.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anaf
case de marcat
formulare