Ministerul Finanțelor vrea o practică unitară în ce privește documentele solicitate de administrațiile fiscale în cazuri similare

Ministerul Finanțelor vrea o practică unitară în ce privește documentele solicitate de administrațiile fiscale în cazuri similare
scris 2 mar 2018

Finanțele vor aplicare unitară la nivelul administrațiilor fiscale în ce privește documentele solicitate pentru anumite declarații. În prezent, în situații similare, administrațiile fiscale din țară cer de multe ori documente diferite, însă această situație va schimbată, a afirmat ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.

În acest sens, va fi transmisă o circulară cu mesajul clar că nicio administrație nu va mai putea practica o interpretare proprie a legislației.

Ministerul Finanțelor va analiza cazurile în care sintagma "orice alte documente" permite interpretări diferite, pentru a stabili ce documente sunt necesare și pentru a asigura o unificare a practicilor la nivelul ANAF.

Simplificarea relației Fiscului cu firmele și populația este un obiectiv asumat pe parcursul anilor de toate guvernele, însă acțiunile în acest sens au fost în general puține și puse în umbră de introducerea constantă de alte obligații.

Fiscul plătește anual peste 2 milioane de lei pe plicuri trimise greșit CITEȘTE ȘI Fiscul plătește anual peste 2 milioane de lei pe plicuri trimise greșit

Modernizarea relației dintre Fisc și contribuabil ar putea fi așezată pe baze noi de trecerea online a cator mai multe dintre aceste interacțiuni, însă și acest demers a primit o lovitură importantă, după eșecul proiectului RAMP, derulat cu Banca Mondială.

Teodorovici, a declarat, la finele lunii ianuarie, că va apela la firmele din piață pentru modernizarea sistemului informatic al Fiscului, după ce predecesorul său, Ionuț Mișa, a dezvăluit că în proiectul RAMP finanțat de Banca Mondială în acest scop a fost cheltuit mai puțîn de 25% din fonduri exclusiv pentru consultanță și cursuri de formare.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anaf
ministerul finantelor
administratii fiscale
declaratii fiscale
documente