ACAROM cere prelungirea acordului Brexit pentru vehicule electrice vândute în Marea Britanie. „În România investițiile anunțate sunt semnificative”

ACAROM cere prelungirea acordului Brexit pentru vehicule electrice vândute în Marea Britanie. „În România investițiile anunțate sunt semnificative”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 iun 2023

Producătorii români de automobile se aliniază, prin ACAROM, poziției luate de industria auto europeană, care a cerut extinderea prevederilor acordului Brexit, în privința tarifelor vamale la mașinile electrice. Ford și Dacia sunt prezentate ca urmând să fie afectate dacă nu se prelungește acordul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Producția de automobile electrice din România este pe punctul de a începe, în cel mult un an, la Craiova, iar cele trei modele care vor fi fabricate în uzina Ford vor fi nevoite să fie vândute cu taxe vamale, dacă cel puțin 45% din valoarea mașinilor nu provine din UE sau din Marea Britanie, conform prevederilor Acordului Brexit dintre UE și Marea Britanie. 

„De la semnarea Acordului de comerț și cooperare Regatul Unit-UE în 2020, industria auto a investit masiv în vehicule electrice în toată Europa. Misiunea industriei și obiectivele ambițioase asumate pentru un viitor complet electric implică investiții de miliarde în vehicule de pasageri care vor fi construite la nivel european, în diferite facilități de producție.

Și în România, investițiile anuntate sunt semnificative, cu 490 milioane euro anunțate de Ford Otosan precum și alte investiții importante anunțate de Automobile Dacia și furnizori prezenți în România, investiții ce vor susține electrificarea acestei industrii”, transmite Asociația Constructorilor de Automobile din România, care preia astfel semnalul dat de ACEA și de reprezentații industriei auto din Europa.

„Problema este că un pachet de baterii poate reprezenta până la jumătate din costul unui nou vehicul electric. De asemenea, bateriile sunt grele și costisitoare pentru a fi transportate pe distanțe lungi. Deci, ne confruntam cu o mare provocare. Astăzi, industria nu are suficientă capacitate de aprovizionare cu baterii și componente europene pentru a satisface cererea. Înăsprirea regulilor comerciale în acest moment riscă să submineze trecerea la vehiculele electrice cu tarife și să adauge costuri inutile pentru clienții care doresc să susțină tranziția la electromobilitate”, mai spun reprezentanții ACAROM.

ULTIMA ORĂ Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze semnează pentru o structură de tip holding CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze semnează pentru o structură de tip holding

Și Dacia ar avea probleme vamale semnificative cu modelul Spring, dacă va decide să-l vândă pe această piață, odată cu intrarea în vigoare a prevederilor acordului Brexit, care stabilește ca, de la 1 ianuarie 2024, să fie aplicate tarifele vamale respective mașinilor electrice., dar și cu eventuale alte mașini electrice pe care le va produce în viitor.

Mesajul transmis de ACAROM se adresează atât politicienilor din UE, cât și celor din Marea Britanie: „Industria auto națională si europeană solicită extinderea cerințelor comerciale actuale până în 2027, pentru a permite lanțului de aprovizionare cu baterii să se dezvolte în Europa și pentru a satisface cererea de vehicule electrice”.

viewscnt
Afla mai multe despre
acarom
dacia
ford
otosan
tarife vamale marea britanie