ACEA l-a ales pe Luca de Meo, șeful Renault, în funcția de președinte. Principala misiune: lupta cu normele Euro 7

ACEA l-a ales pe Luca de Meo, șeful Renault, în funcția de președinte. Principala misiune: lupta cu normele Euro 7
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 dec 2022

Consiliul director al Asociației Constructorilor de Automobile din Europa l-a ales în funcția de președinte pe Luca de Meo, în prezent CEO al Renault SA. El îl înlocuiește pe Oliver Zipse, șeful BMW.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Asociația profesională a companiilor auto din Europa, ACEA, și-a schimbat președintele, Oliver Zipse, CEO al BMW, cu Luca de Meo, cel care conduce de aproximativ doi ani Renault Group, inclusiv marca Dacia. Mandatul primit de Meo este de 12 luni și poate fi reales o singură dată. Luca de Meo își va prelua postul la 1 ianuarie 2023, într-un moment dificil al industriei auto din Europa, care are pe agendă, după criza de semiconductori, și problema implementării normelor Euro 7, proaspăt anunțate de Comisia Europeană. În același timp, asociația se confruntă cu mișcări centrifuge ale unora dintre membrii săi, care părăsesc organizația nemulțumiți de activitatea acesteia.

„Acești ani au fost marcați de pandemia de COVID, întreruperile lanțului de aprovizionare, războiul din Ucraina și criza energetică – toate acestea au avut un impact profund asupra sectorului nostru. Cu toate acestea, industria auto europeană a fost coloana vertebrală industrială de încredere a UE în vremuri extrem de volatile. În același timp, am avertizat împotriva supra-reglementării și am cerut ca neutralitatea tehnologică să fie baza competitivității UE” a declarat președintele în funcție al ACEA, Oliver Zipse. El s-a remarcat în ultimul an printr-o serie de poziții tranșante în chestiunea emisiilor, dar și în cea a interdicției motoarelor cu combustie în 2035.

Șeful Stellantis din Europa vrea mașini electrice mai ieftine. Prețul bateriilor a crescut în 2022 CITEȘTE ȘI Șeful Stellantis din Europa vrea mașini electrice mai ieftine. Prețul bateriilor a crescut în 2022

Luca de Meo are 55 de ani și este unul dintre veteranii industriei auto, el având o carieră de succes, începută la Renault și care a inclus alte companii importante până la momentul revenirii la Renault. După Toyota, el a lucrat mulți ani pentru grupul Fiat și mărcile Lancia și Alfa Romeo. De acolo a fost recrutat de VW Group, unde a condus activitățile de marketing, apoi de fost numit CEO al SEAT.

„Privind în viitor, avem nevoie urgentă ca Europa să implementeze politici care să sprijine pe deplin obiectivul nostru de decarbonizare și să ne permită să ne confruntăm cu o concurență globală în creștere. Salutăm munca la un Act european al materiilor prime, care ar trebui să sprijine rezistența economică a continentului și trecerea la emisii zero. Industria noastră se angajează să investească masiv în mobilitatea electronică și să asigure crearea de valoare și locuri de muncă în Europa. Totuși, propunerea Euro 7, în forma sa actuală, ar elimina resurse umane și financiare masive de la electrificare, chiar în momentul în care alte regiuni ale lumii creează un mediu de investiții atractiv pentru mobilitatea cu emisii zero.

ACEA va continua să pledeze pentru un echilibru între ceea ce este bun pentru mediu, ceea ce este bun pentru economia Europei și ceea ce este bun pentru societate” a fost mesajul lui Luca de Meo, înainte de preluarea funcției, lăsând de înțeles că va încerca să se bată pentru micșorarea nivelurilor propuse de CE pentru Euro 7.

viewscnt
Afla mai multe despre
acea
luca de meo
euro 7