Dacia înregistrează o nouă creștere a vânzărilor în Germania

Dacia înregistrează o nouă creștere a vânzărilor în Germania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 dec 2022

Înmatriculările de automobile noi din Germania au adus pentru marca Dacia un nou salt față de anul trecut, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori. Marca are un avans de 50% după 11 luni, pe cea mai mare piață auto din Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a înmatriculat 6.980 de autoturisme în Germania, în luna noiembrie, o valoare mai mare cu 83,3% față de cea din noiembrie 2021, adică un volum aproape dublu. Creșterea vine pe fondul unei reveniri foarte rapide a pieței auto din Germania, mai multe mărci având creșteri de peste 100%, ceea ce confirmă faptul că pentru unii criza de semiconductori se apropie de final.

VIDEO Cum arată din dronă Autostrada Sibiu - Pitești, secțiunea până la Curtea de Argeș. „Avans mediocru. Lotul nu e ușor, deși nu traversează relief accidentat” CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată din dronă Autostrada Sibiu - Pitești, secțiunea până la Curtea de Argeș. „Avans mediocru. Lotul nu e ușor, deși nu traversează relief accidentat”

În total, Germania a înmatriculat 260.512 autoturisme noi, cu 31,4% mai multe decât anul trecut în aceeași lună, un rol important pentru acestă creștere avându-l mărcile germane. VW, de exemplu, care deține cea mai mare cotă de piață, a raportat un avans de 58,3%, iar Audi, de 109,1%. Au existat însă și câteva mărci cu scăderi, cum este cazul Honda (-19,7%), Citroen (-3,5%), Mitsubishi (-16,8%) sau Opel (-2%).

După 11 luni, marca Dacia are un avans de 50,2% față de anul trecut, ceea ce reprezintă o evoluție remrcabilă, chiar dacă nu compensează complet scăderile din anii pandemiei, 2020 și 2021. Cu un volum total de 52.227 autoturisme noi, Dacia are o cotă de piață de 2,2%, peste cea deținută de mărci cu o istorie mult mai consistentă, precum Peugeot sau Citroen, dar sub cea înregistrat de Kia sau Skoda.

A început divizarea Automobile Dacia: acționarii vor primi acțiuni la Renault Mecanique Roumanie în schimbul activelor cedate CITEȘTE ȘI A început divizarea Automobile Dacia: acționarii vor primi acțiuni la Renault Mecanique Roumanie în schimbul activelor cedate

Piața auto din Germania este în continuare pe minus cu doar o lună înaintea finalului de an, respectiv -2,4%, la un volum de 2,33 milioane de autoturisme noi înmatriculate, cu speranțe minime ca luna decembrie să mai poată aduce o creștere cât de mică pentru această piață.

Mai mult de jumătate dintre mărci, inclusiv liderul VW, au scăderi ale înmatriculărilor după 11 luni, în timp ce creșteri sunt doar în dreptul mărcilor electrice (Tesla, Polestar) sau a celor de lux. De asemenea, mărcile asiatice Kia și Toyota au volume care le depășesc pe cele din 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania