Alphabet lansează în SUA primul serviciu de taximetrie cu automobile fără șoferi

Alphabet lansează în SUA primul serviciu de taximetrie cu automobile fără șoferi

FOTO: Portalys

Profit.ro
Profit.ro
scris 8 nov 2017

Timp de aproape un deceniu automobilele autonome au putut fi întâlnite pe drumuri publice, dar întotdeauna cu o persoană în spatele volanului, dar Waymo, divizia pentru vehicule autonome a grupului Alphabet, va lansa în curând servicii de taximetrie cu minivan-uri fără șoferi, relatează Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Waymo va oferi acest serviciu pilot într-o regiune limitată din Phoenix, cu pasageri voluntari. Inițiativa, prima de acest tip a unei companii, este un moment de referință în încercarea Alphabet, compania mamă a Google, de a fi lider al utilizării în scop comercial a tehnologiei pentru vehicule autonome, scrie News.ro.

”Dorim ca experiența de a călători cu vehiculele Waymo să fie o rutină, să doriți să folosiți serviciul pentru nevoile zilnice”, a declarat directorul general al Waymo, John Krafcik, la conferința Web Summit din Lisabona.

Fiscul vinde aproape 20 de mașini – Ford, Lexus, Volkswagen, Opel, Peugeot și Honda, ofertate de la 1.500 lei CITEȘTE ȘI Fiscul vinde aproape 20 de mașini – Ford, Lexus, Volkswagen, Opel, Peugeot și Honda, ofertate de la 1.500 lei

Krafcik a spus că serviciul care va fi lansat în curând va permite oamenilor să rezerve vehiculele prin intermediul unei aplicații mobile, similare celei pentru Uber și Lyft.

Waymo a încheiat un parteneriat cu Lyft, dar detaliile acordului nu au fost făcute publice.

Vehiculele Waymo au fost testate fără șofer într-un poligon de încercare din centrul Californiei, unde compania a invitat recent reporteri să asiste la aceste teste. Minivan-urile Chrysler au o mică interfață grafică pe bancheta din spate care permite călătorilor să urmărească traseul și butoane pentru apelarea serviciului pentru clienți sau oprirea automobilului.

Vehiculele autonome ale Waymo au parcurs distanțe mai mari decât automobilele altor companii care dezvoltă tehnologia, între care Ford Motor și Uber Technologies, dar companiile respective au capacități de producție, cum este cazul constructorilor auto, sau rețele de călători, precum Uber, de care Waymo duce lipsă.

Krafcik, fost director la Ford, a arătat că un serviciu de transport la cerere ar fi primul serviciu comercial al Waymo. El a mai spus că aceste vehicule ar putea înlocui automobilele personale, aceasta fiind o îngrijorare de natură existențială a industriei auto.

”Pentru că angajezi vehiculele în loc să le deții, în viitor ai putea alege dintr-o întreagă flotă de vehicule, potrivite pentru fiecare călătorie pe care vrei s o faci. Oamenii vor putea folosi mașinile pentru o zi, o săptămână sau mai mult”, a spus Krafcik. El a descris și felul în care ar putea fi reproiectate vehiculele care nu au nevoie de spațiu pentru șofer: pentru cumpărături, ca sufragerie personală sau pentru somn.

Unele state federale americane au legi care impun ca o persoană să se afle pe locul șoferului, dar Waymo și alte companii sunt împotrivă. În luna octombrie, autoritățile de reglementare din California au retras această prevedere.

viewscnt
Afla mai multe despre
alphabet
automobil fara sofer