Bild am Sonntag: Scandalul emisiilor poluante s-ar putea extinde și la unele modele Volkswagen pe benzină. Ministerul federal al Transporturilor susține că nu sunt date noi privind eventuale fraude

Bild am Sonntag: Scandalul emisiilor poluante s-ar putea extinde și la unele modele Volkswagen pe benzină. Ministerul federal al Transporturilor susține că nu sunt date noi privind eventuale fraude
scris 2 sep 2018

Scandalul mașinilor diesel poluante s-ar putea extinde și la anumite modele din grupul Volkswagen echipate cu motoare pe benzină, potrivit publicației germane Bild am Sonntag, citată de Reuters.

UPDATE

Ministerul Transporturilor din Germania a declarat că informațiile prezentate de investigația jurnaliștilor germani nu sunt noi, au fost investigate de autorități și nu au exsitat indicii privind eventuale fraude.

Conform sursei menționate, inginerii Volkswagen le-ar fi spus anchetatorilor că mai multe mașini pe benzină produse sub mărcile Volkswagen, Audi și Porsche sunt echipate cu un soft care ar putea fi manipulat pentru a indica un nivel mai scăzut al consumului de benzină și al emisiilor de dioxid de carbon (CO2), similar dispozitivelor folosite de grup pentru a masca emisiile în cazul a circa 11 milioane de mașini diesel.

Bild am Sonntag citează documente interne și declarații ale martorilor intervievați în cadrul investigației desfășurată de autoritățile din Germania cu privire la scandalul Dieselgate.

VIDEO Marca rusească de automobile de lux Aurus a lansat versiunea de serie a limuzinei prezidențiale a lui Putin și anunță că va concura Bentley și Rolls Royce CITEȘTE ȘI VIDEO Marca rusească de automobile de lux Aurus a lansat versiunea de serie a limuzinei prezidențiale a lui Putin și anunță că va concura Bentley și Rolls Royce

Dacă va fi confirmată oficial, informația ar putea conferi o nouă dimensiune scandalului și se va reflecta, cel mai probabil, în noi amenzi și procese împotriva grupului auto.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen a transmis că grupul nu poate comenta pe marginea unei anchete în curs. Acesta a adăugat că reprezentanții VW au purtat “discuții intense” cu Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA) în ultimele luni, subliniind că nu au apărut circumstanțe noi în cadrul anchetei.

În decembrie 2015, la câteva luni după ce a recunoscut că a folosit un soft de tip “defeat device” pentru a masca nivelul real al noxelor emise de 11 milioane de mașini diesel vândute la nivel mondial, Volkswagen a indicat că un soft similar s-ar regăsi și pe anumite modele pe benzină. Autoritățile germane nu au dispus nicio sancțiune și nici nu au cerut grupului să modifice modelele în cauză.

Noul terminal “modular” de pasageri al Aeroportului Otopeni, aprobat de Guvern. Vor fi construite noi căi de rulare, platforme de staționare pentru aeronave, dar și parcări CITEȘTE ȘI Noul terminal “modular” de pasageri al Aeroportului Otopeni, aprobat de Guvern. Vor fi construite noi căi de rulare, platforme de staționare pentru aeronave, dar și parcări

Până în prezent, scandalul Dieselgate a costat grupul Volkswagen aproximativ 27 de miliarde de euro, cea mai mare parte din sumă reprezentând plata despăgubirilor către proprietarii de mașini, autoritățile de mediu, autorități locale și dealeri din SUA.

Recent, procurorii germani au impus o amendă de 1 miliard de euro împotriva Volkswagen, una dintre cele mai mari sancțiuni aplicate unei companii în Germania.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
volkswagen
emisii poluante
scandal
benzina
ancheta
dieselgate