BMW investește 200 de milioane de euro pentru extinderea uzinei din Munchen, unde va fi produs i4

BMW investește 200 de milioane de euro pentru extinderea uzinei din Munchen, unde va fi produs i4
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 dec 2018

BMW Group va investi 200 de milioane de euro în uzina din München, pentru a putea produce viitorul model electric i4, începând cu 2021. Vor fi extinse spațiile de producție, instalațiile și sistemele logistice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMW a anunțat că va investi aproximativ 200 milioane de euro în Munchen, în uzina principală a companiei, pentru a pregăti producția de serie a modelulului i4. Acesta ar urma să fie lansat în 2021 și va fi primul dintr-o serie de vehicule electrice produse în această uzină.

Potrivit BMW, uzina are aproximativ 8.000 de angajați și va deveni locație de producție pentru automobile integral electrice și pentru concepte de mobilitate ale viitorului. Astfel, atât mașinile cu motoare termice sau sisteme plug-in hybrid, cât și cele pur electrice pe baterii vor fi produse în viitor la München pe aceeași linie de asamblare. Astfel, strategia BMW Group vizează să asigure flexibilitate maximă în prezentarea noilor modele și să adapteze oferta de soluții de propulsie – de la sisteme convenționale la motoare electrice -  în funcție de evoluția pieței. Mai exact, BMW Group urmărește ca în fabricile sale să producă automobile complet electrice împreună cu modele plug-in hybrid sau cu motoare termice pe aceeași linie de producție, în loc să construiască structuri de producție separate pentru mașinile electrice.

Statul francez vrea să-l propună pe șeful Michelin în locul lui Carlos Ghosn, în fruntea Renault CITEȘTE ȘI Statul francez vrea să-l propună pe șeful Michelin în locul lui Carlos Ghosn, în fruntea Renault

Integrarea modelului BMW i4 la Munchen necesită măsuri extinse, în special pentru construcția caroseriei și montarea automobilului. Aceasta întrucât conceptul de caroserie al automobilului diferă semnificativ de arhitecturile modelelor produse anterior în fabrica din München. De exemplu, la construcția caroseriei, acumulatorul de înaltă tensiune al BMW i4 necesită un ansamblu de podea aproape complet independent, care include un subcadru. Sarcina specialiștilor în planificare este aceea de a proiecta linii de producție complexe, astfel încât cei peste 1.000 de roboți să poată produce în fiecare minut nu doar caroseriile pentru BMW Seria 3, Seria 4 și M4, ci și pe cea a viitorului BMW i4.

De asemenea, integrarea modelului BMW i4 impune provocări majore și în ceea ce privește planificarea asamblării. Și în acest caz, bateria joacă un rol important. Pentru a putea instala acumulatorul de înaltă tensiune în automobil, planificatorii trebuie să găsească spațiu pentru tehnica vastă de transport, care ocupă spațiu, în spațiul deaja limitat din München, o fabrică integrată acum în oraș, o dată cu extinderea acestuia.

Ford a înregistrat o creștere de 21% a vânzărilor de SUV-uri în Europa, în primele 11 luni, până la 259.200 de unități CITEȘTE ȘI Ford a înregistrat o creștere de 21% a vânzărilor de SUV-uri în Europa, în primele 11 luni, până la 259.200 de unități

În plus, BMW i4 impune un efort considerabil pentru uzină în privința logisticii și a furnizării de materiale. Multe componente ale BMW i4 diferă de componentele automobilelor convenționale. Aceasta înseamnă variante suplimentare de componente și, astfel, un număr tot mai mare de fluxuri de mărfuri care trebuie controlate.

Investiția în valoare de aproximativ 200 milioane de euro va fi făcută în construcții de clădiri, instalații de producție și sisteme logistice.

Anterior, în uzina din cartierul munchenez Milbertshofen au mai fost făcute investiții de circa 700 milioane euro, pentru pregătirea producției mdoelului Serie 3, proaspăt lansat. Acesta va avea, începând cu anul viitor, o versiune plug-in hybrid, numită 330e, care se va caracteriza printr-o autonomie de 60 de km, exclusiv pe baterie electrică. Potrivit BMW, acest model va fi disponibil la dealeri vara viitoare.

Odată cu introducerea în producție a lui 330e, uzina din Munchen va avea pe liniile de producție 5 modele și va ajunge la o capacitate de 230.000 devehicule pe an.

Uzina BMW Group din München este uzina principală a BMW Group, fiind amplasată în imediata vecinătate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a centrului BMW Welt și a Centrului de Cercetare și Inovație FIZ.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
uzina bmw munchen
bmw i4
masini electrice
bmw 330e