Chirițoiu: CFR Marfă este un caz delicat și riscă falimentul, dacă CE anulează ștergerea datoriilor de către stat

Auto/Transporturi   
Chirițoiu: CFR Marfă este un caz delicat și riscă falimentul, dacă CE anulează ștergerea datoriilor de către stat

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat joi că CFR Marfă se află într-o situație dificilă, fiind ”un caz delicat” unde nu există progrese, iar ”Sabia lui Damocles” îi atârnă de la Comisia Europeană, din cauză că societății i s-ar șters datoriile în urmă cu câțiva ani cu promisiunea din partea statului român că va fi privatizată, ceea ce nu s-a întâmplat.

”Unde nu s-au făcut progrese este la CFR Marfă. Mi se pare un caz delicat pentru acest an. Ea spune că și-a redus pierderile, că a ajuns chiar pe zero operațional în unele luni. Dar e o companie care are un istoric dificil, are datorii mari și, desigur, îi atârnă Sabia lui Damocles, are o Sabie a lui Damocles din partea Comisiei Europene, pentru că acum câțiva ani i s-au șters datoriile și Comisia a înghițit acest lucru, cu promisiunea că o privatizăm cumva”, a spus Chirițoiu, într-o conferință de presă.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania a ratat privatizarea în 2013 și a făcut noi datorii, scrie News.ro.

Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

”E posibil să vină Comisia Europeană să spună că acea ștergere de datorii în vederea privatizării a fost un ajutor de stat ilegal care trebuie recuperat. Așadar, i-am mai arunca companiei în spinare câteva sute de milioane cu dobânzi pe anii respectivi. Deci o situație proastă ar deveni catastrofală”, spuna afirmat Chirițoiu.

Scenariul cel mai rău ar fi ca firma să intre în faliment, a subliniat oficialul.

În anul 2013, Comisia Europeană a fost de acord cu conversia datoriilor CFR Marfă în acțiuni.

Metrorex a atribuit un contract de 8,6 milioane euro grupului german Siemens, pentru sistemul de siguranță a traficului CITEȘTE ȘI Metrorex a atribuit un contract de 8,6 milioane euro grupului german Siemens, pentru sistemul de siguranță a traficului

Însă din cauză că procesul de privatizare nu a fost finalizat, Comisia Europeană ar putea declanșa o investigație privind măsurile de ajutor de stat acordate CFR Marfă.

La prima încercare de vânzare a societății, în anul 2005, CFR Marfă era evaluată la 1 miliard de euro, în timp ce la ultima încercare, în 2013, statul cerea doar 180 milioane euro.

CFR Marfă a avut pierderi în fiecare an din 2008 până în prezent, cel mai slab rezultat fiind înregistrat în 2009, cu o pierdere de 535 milioane lei. În 2015, afacerile companiei au scăzut cu 13%, până la 800 milioane lei, de la 918,8 milioane lei în 2014.

În 2015, CFR Marfă a înregistrat o cotă de piață de circa 57%, principalul său concurent fiind Grupul Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, care a încercat în 2013 să cumpere compania de stat.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr marfa
bogdan chiritoiu