Cronologia evenimentelor care au marcat criza avioanelor Boeing 737 Max, începând din 2018

Cronologia evenimentelor care au marcat criza avioanelor Boeing 737 Max, începând din 2018
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 ian 2024

Cel mai recent incident care a implicat cel mai bine vândut avion al Boeing, 737 MAX, a avut loc vineri, când o explozie a unui panou a obligat o aeronavă a companiei Alaska Airlines să efectueze o aterizare de urgență, dar seria de evenimente nefaste produse a avut loc pe parcursul mai multor ani, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Autoritățile de reglementare din SUA au ordonat o consemnare la sol temporară a anumitor avioane, pentru verificări de siguranță, scrie News.ro.

VIDEO Portalul avocaților bucureșteni, prezentat cu breșe de securitate de un student CITEȘTE ȘI VIDEO Portalul avocaților bucureșteni, prezentat cu breșe de securitate de un student

Aceasta nu este o măsură la fel de severă cum a fost consemnarea la sol a tuturor avioanelor din familia MAX din întreaga lume, în urmă cu aproape cinci ani, în urma unor accidente fatale.

Iată o cronologie a problemelor recente legate de avioanele Boeing MAX:

OCTOMBRIE 2018: Un avion Lion Air MAX se prăbușește în Indonezia, ucigând toate cele 189 de persoane aflate la bord.

NOIEMBRIE 2018: FAA și Boeing spun că evaluează necesitatea unor modificări software sau de design pentru avioanele 737 MAX, în urma prăbușirii Lion Air.

MARTIE 2019: Un avioan MAX al Ethiopian Airlines s-a prăbușit, ucigând toate cele 157 de persoane aflate la bord. Autoritatea de reglementare a aviației din China devine prima din lume care a consemnat la sol avioanele MAX, urmatî de alte autorități, inclusiv Administrația Federală a Aviației din SUA.

APRILIE 2019: FAA formează o echipă internațională pentru a evalua siguranța avioanelor 737 MAX. Boeing reduce producția lunară cu aproape 20%.

IULIE 2019: Boeing a raportat cea mai mare pierdere trimestrială înregistrată vreodată.

SEPTEMBRIE 2019: Consiliul de administrație al Boeing creează un comitet permanent de siguranță pentru a supraveghea dezvoltarea, fabricarea și exploatarea aeronavelor sale.

OCTOMBRIE 2019: Boeing îl concediază pe Kevin McAllister, directorul general al diviziei sale de avioane comerciale.

DECEMBRIE 2020: Compania îl concediază pe CEO-ul Dennis Muilenburg în urma celor două accidente.

IANUARIE 2020: Boeing suspendă producția de 737, cea mai gravă suspendare a producției din ultimii 20 de ani.

MAI 2020: Boeing reia producția de 737 MAX la ”o rată scăzută”.

TikTok, Meta și X dau în judecată statul american Ohio din cauza noii legi care limitează utilizarea de către copii a rețelelor sociale CITEȘTE ȘI TikTok, Meta și X dau în judecată statul american Ohio din cauza noii legi care limitează utilizarea de către copii a rețelelor sociale

IUNIE 2020: Boeing începe o serie de teste de zbor, cu o mare întârziere, ale unui 737 MAX reproiectat, sub controlul autorităților de reglementare.

SEPTEMBRIE 2020: O investigație de 18 luni efectuată de o comisie a Camerei Reprezentanților SUA a constatat că Boeing a eșuat în proiectarea și dezvoltarea MAX, precum și în transparența față de FAA și că FAA a eșuat în supraveghere și certificare.

NOIEMBRIE 2020: FAA din SUA ridică ordinul de consemnare la sol, permițând avionului 737 MAX să zboare din nou.

DECEMBRIE 2020: Congresul adoptă o legislație pentru reformarea modului în care FAA certifică noile avioane, inclusiv cerând producătorilor să dezvăluie către FAA anumite informații esențiale despre siguranță.

IANUARIE 2021: Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene aprobă revenirea în explooatare a avioanelor MAX în Europa.

MARTIE 2021: Autoritatea de reglementare a aviației din China spune că preocupările majore de siguranță legate de MAX trebuiau ”abordate în mod corespunzător” înainte de a efectua teste de zbor.

APRILIE 2021: Boeing oprește livrările de 737 MAX după ce probleme electrice au dus la consemnarea la sol a unei părți a flotei.

NOIEMBRIE 2021: Actualii și foștii directori ai companiei Boeing ajung la un acord de 237,5 milioane de dolari cu acționarii pentru a soluționa procesele legate de supravegherea siguranței 737 MAX.â

OCTOMBRIE 2022: FAA spune Boeing că unele documente cheie trimise ca parte a evaluării certificării 737 MAX 7 sunt incomplete, iar altele necesită o reevaluare.

DECEMBRIE 2022: Congresul este de acord să prelungească un termen limită pentru noile standarde pentru alertele moderne din cabina de pilotaj care decurg din legislația din 2020, după lobby-ul intens din partea Boeing.

APRILIE 2023: Boeing întrerupe livrările de avioane 737 MAX pentru a rezolva noi probleme de calitate a accesoriilor neconforme de la furnizori.

IULIE 2023: Prima livrare de către Boeing a 737 MAX 7 este amânată până în 2024.

AUGUST 2023: Boeing identifică o nouă problemă de calitate la un furnizor al 737 MAX, care implică găuri efectuate necorespunzător pe peretele de presiune din pupa.

SEPTEMBRIE 2023: Livrările de Boeing 737 MAX scad la cel mai redus nivel din august 2021.

DECEMBRIE 2023: Boeing efectuează prima livrare directă a unui 787 Dreamliner în China din 2019, văzut ca un precursor al deblocării decătre China a livrărilor de 737 MAX.

IANUARIE 2024: Un zbor Alaskan Air este forțat să efectueze o aterizare de urgență după o explozie a unui panou al unui avion 737 MAX 9 nou-nouț. FAA din SUA a consemnat la sol anumite aeronave 737 MAX 9, pentru verificări de siguranță.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing 737 max
avioane