Dacia scade și în Spania, dar rămâne în top 3 cu Sandero. Spring, lider la electrice, în octombrie

Dacia scade și în Spania, dar rămâne în top 3 cu Sandero. Spring, lider la electrice, în octombrie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 nov 2021

Spania intră în rândul țărilor cu probleme pe piața auto, în luna octombrie, nu din lipsa cererii, ci din cauza crizei de semiconductori, care a lăsat dealerii fără mașini pe stoc. Scăderea a afectat toți jucătorii din piață, iar Dacia se resimte, chiar dacă modelele sale înregistrează o cerere mare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața de autoturisme din Spania a înregistrat un volum de 59.044 unități în octombrie, o scădere de 20,5%, continuând trendul din septembrie și august, pe fondul opririlor de producție în toate uzinele de automobile. În acest moment, înmatriculările din Spania mai au un avans de numai 5,6% comparativ cu anul trecut.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Dacia nu reușește să ocolească această criză, dar pare că reușește să livreze suficiente mașini pentru a rămâne în atenția clienților. Două dintre modelele Dacia sunt în topuri: în primul rând Sandero, care a fost în octombrie a treia cea mai vândută mașină în peninsulă, cu 1.525 unități, dar și Spring, care a fost cea mai vândută mașină electrică de pe piață, la a doua lună de la debutul său.

Aflată pe poziția 9 în octombrie, marca românească nu se mai află în top pe întreg anul (ianuarie – octombrie). Cu 2.488 unități înmatriculate, Dacia a pierdut 38,6% comparativ cu anul trecut, în luna zecea, în timp ce pe întreg anul volumul înmatriculat a fost de 28.121 unități, cu 5,9% mai mic decât cel de anul trecut. Raportat la principalii concurenți, Dacia este în pericol să piardă din cota de piață, din cauza ritmului de scădere mai mare, însă este posibil să asistăm în lunile următoare la modificări importante, odată cu diminuarea crizei de semiconductori.

Dacia, vânzări în declin în Germania, unde piața s-a prăbușit masiv în octombrie, din cauza lipsei de mașini pe stoc CITEȘTE ȘI Dacia, vânzări în declin în Germania, unde piața s-a prăbușit masiv în octombrie, din cauza lipsei de mașini pe stoc

Să precizăm că liderul pieței locale, SEAT, a avut o scădere și mai mare, 53,1%, înregistrând 3.058 de unități înmatriculate, fiind depășit de Renault, cu 3.434 unități, care a scăzut cu 25,6%. Cu toate acestea, după 10 luni, SEAT are 10 procente în plus față de anul trecut, în timp ce Renault are un declin de 9 procente. Tot pe plus sunt și alte mărci de volum: Peugeot, 5,3%, Opel, 3,2%, Hyundai, 29,4% (care a fost liderul pieței în octombrie), Citroen, 10%.

O mențiune specială pentru Spring, care a preluat, cu cele 261 de unități înmatriculate în octombrie, o cotă de aproape 11% din piața de electrice din Spania, fiind urmată de Kia Niro, Fiat 500, Hyundai Ioniq5 și VW ID.3. Pe întreg anul (10 luni), Spring nu contează încă, pentru că are doar două luni de vânzări, însă este de așteptat ca anul viitor să aibă un cuvânt de spus pe această piață și în Spania.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari spania
dacia spania
dacia sandero spania
inmatriculari italia
dacia spring