Din cauza concurenței chineze, Stellantis ar putea produce în India automobilele electrice destinate Europei

Din cauza concurenței chineze, Stellantis ar putea produce în India automobilele electrice destinate Europei
scris 24 nov 2022

Grupul auto franco-italian Stellantis a ajuns la concluzia că în prezent nu poate produce în Europa vehicule electrice cu prețuri accesibile și de aceea se uită la alte zone cu costuri reduse de producție, precum India, a declarat directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, transmite Reuters.

Dacă India va îndeplini țintele Stellantis în materie de calitate și costuri până la finele lui 2023, aceasta ar putea deschide calea pentru exportul de vehicule electrice spre alte piețe, a precizat Carlos Tavares, directorul general al grupului care deține mărcile Peugeot, Fiat și Chrysler. scrie Agerpres.

Tranzacție - Proprietarii Romprix Exim au vândut business-ul către grupul german All4Labels Global Packaging, una dintre cele mai mari companii de soluții de ambalare la nivel mondial CITEȘTE ȘI Tranzacție - Proprietarii Romprix Exim au vândut business-ul către grupul german All4Labels Global Packaging, una dintre cele mai mari companii de soluții de ambalare la nivel mondial

"Până acum, Europa nu este capabilă să producă vehicule electrice accesibile. Deci există o mare oportunitate pentru India să fie capabilă să vândă vehicule electrice la prețuri accesibile, protejând profitabilitatea", a spus Carlos Tavares la o întâlnire cu jurnaliștii organizată miercuri seara.

Stellantis investește puternic în vehiculele electrice și intenționează să producă zeci de modele electrice în următorul deceniu dar luna trecută Carlos Tavares a avertizat că primele vehicule electrice pe baterii care să fie accesibile vor fi lansate abia peste cinci -șase ani.

Cu prilejul primei sale vizite în India, de la numirea în postul de CEO al Stellantis, Carlos Tavares a precizat că grupul franco-italian lucrează încă la un plan cu privire la exporturile de vehicule electrice din India dar că deocamdată nu a luat nicio decizie.

Posibilitatea ca Stellantis să parieze pe India vine într-un moment în care constructorii chinezi de vehicule electrice câștig teren în Europa și intenționează să câștige noi clienți cu autoturismele lor accesibile, după ce și-au devansat majoritatea rivalilor străini în China, cea mai mare piață din lume pentru vehiculele electrice.

"Există tensiuni crescute între China și Occident. Asta va avea consecințe în termeni de afaceri. Puterea care este cel mai bine plasată pentru a profita de această oportunitate este, desigur, India", a spus Tavares.

Stellantis își produce deja propriile sale motoare și baterii pentru vehiculele electrice și are planuri pentru a produce și celule de baterii. Tavares a spus că Stellantis vrea ca și în India să își achiziționeze local componentele pentru vehiculele electrice, inclusiv, bateriile, pentru a putea fi astfel competitiv în termeni de costuri și prețuri.

"Astăzi, vehiculele electrice sunt în primul rând o problemă de accesibilitate. Nu sunt o problemă care are legătură cu tehnologia", a concluzionat Tavares.

Grupul Stellantis, al patrulea producător auto mondial, are 14 mărci în portofoliul său, printre care Peugeot, Jeep, Ram, Fiat și Opel. Anul trecut, grupul a realizat un profit net record de 13,354 miliarde de euro. 

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
masini
automobilele electrice