Vânzările Dacia au avut un an prost în 2020, însă au contat enorm pentru compania care deține marca românească, Renault Group. Ce nu știe prea multă lume, în acest context, este faptul că modelul Sandero 2, cel care a ieșit din fabricație de curând, a fost cel mai important produs pentru Renault, reușind să limiteze, cu vânzările sale, pierderile grupului francez.
Cum a anunțat anterior Profit.ro, Dacia Sandero a devenit în luna ianuarie cel mai vândut automobil din Franța, o veritabilă performanță pentru un automobil care nici măcar nu este fabricat în Hexagon. Performanța arată cât de popular este automobilul vândut în Europa sub marca Dacia și care susține astăzi mare parte din performanța financiară a Renault Group.
Sandero 2, cel care acum iese de pe scena industriei auto, pe aproape toate piețele globale pe care activa, a fost vedeta grupului Renault și în 2020, depășind din nou cel mai cunoscut model al grupului, Clio. Mai exact, potrivit datelor detaliate de vânzări ale Renault și analizate de Profit.ro, Sandero a fost cel mai vândut automobil al companiei Renault SA, cea care deține mărcile Renault și Dacia.
După cum reiese din situația detaliată a vânzărilor grupului francez, Dacia a vândut în 2020 un volum total de 484.330 autoturisme, la care se adaugă 36.655 vehicule utilitare. În total, au fost 520.985 de autovehicule cu sigla Dacia vândute de Renault Group în 2020.
Cel mai vândut model al mărcii a fost Sandero, care a vândut 188.118 unități la nivel global, cu aproape 31% mai puține decât în 2019. Acestora li se mai adaugă câteva vândute ca vehicule comerciale (945), precum și primele 289 de exemplare din Sandero 3, vândute la finalul anul trecut, cel mai probabil dealerilor. Din totalul de mai sus, 158.762 exemplare au fost vândute pe piața din Europa, restul fiind pe celelalte piețe, unde Dacia este prezentă, este drept că nu sunt foarte multe: Africa și Orientul Mijlociu.
Contribuția Renault
Pe lângă aceste automobile vândute, compania Renault a înregistrat însă alte aproape 90.000 de autoturisme Sandero, vândute pe piațe pe care Dacia nu există. Este vorba despre Rusia, America de Sud, Africa, în care mașina Sandero are pe capotă sigla Renault și prețuri de vânzare mult mai mari.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentDacă adunăm toate aceste modele Sandero, aproape identice cu cele Dacia, la cele pe care marca românească le-a vândut, obținem un total mult mai mare: 277.255 autovehicule Sandero. Este un număr mai mic cu 32 de procente față de cel înregistrat în 2019, când Sandero 2 depășea 400.000 de exemplare vândute în lumea întreagă. În aceste condiții, Sandero rămâne însă și în 2020 cel mai vândut model produs de grupul Renault, la nivel global, indiferent de sigla pe care o poartă pe capotă.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăAl doilea cel mai vândut, perceput în mod incorect cu titlul de cel mai vândut automobil al grupului, este Clio 5, cu un total de numai 251.162 exemplare. Mai mult decât atât, al treilea cel mai vândut model al grupului francez este Duster 2, cu 206.610 exemplare vândute sub cele două mărci, Renault și Dacia. Exclusiv sub marca Dacia, SUV-ul a înregistrat un volum de 175.578 exemplare. Mult mai interesant este faptul că acest model înregistrează în continuare un succes destul de mare și cu prima generație, cu 58.274 de unități vândute sub sigla Renault.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăÎn total, marca Renault a contribuit la succesul familiei Logan/Sandero/Duster, pe plan global, cu 302.000 de unități, ceea ce urcă totalul vânzărilor acestei familii de automobile, care descinde din primul Logan lansat în România acum 17 ani în România, la 822.978 autovehicule. Volumul este mai mic cu 30,6% decât cel înregistrat anul trecut, când erau raportate 1,18 milioane de vehicule ale gamei entry. La acestea se adaugă și automobilele Lada, pe care nu le-am însumat în aceste calcule.
CITEȘTE ȘI Producția de autoturisme din România a scăzut în ianuarie la un nivel foarte mic. Dacia și Ford au ajuns la volume aproape egaleDacia & Lada, noua unitate de business – 30% din companie
Reorganizarea companiei Renault după noua strategie lansată de Luca de Meo prevede crearea unității de business Dacia & Lada, care va cuprinde uzinele din România, Maroc și Rusia, și va trebui să-și gestioneze singură noutățile și performanțele financiare. Cu toate acestea, noua unitate de business nu va prelua și vânzările realizate de marca Renault sub siglă proprie, ci doar pe cele realizate de Dacia și Lada. Acest lucru se va petrece în pofida faptului că CEO-ul De Meo vrea să cedeze, în timp, aceste vânzări, mărcii Dacia.
El intenționează să poziționeze Renault mult mai sus în ierarhia pieței, astfel încât să poată cere prețuri mai mari clienților, iar în locul rămas să instaleze Dacia, acolo unde piața o permite. După cum a spus și șeful Renault, această manevră nu este posibilă de pe o zi pe alta, ci necesită mai mult de o generație. Pentru ca Duster să poată fi vândut, de exemplu, în Brazilia, sub marca Dacia, este nevoie de eforturi de marketing susținute, în timp ce în Rusia, acest lucru este aproape imposibil.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de statÎn total, partea de business a grupului Renault care se bazează pe automobilele familiei Logan reprezintă peste 30% din totalul afacerii, însă contribuția la business este diferită. În general, media prețurilor pe o unitate vândută este mult mai mică decât pentru un model Renault din gama europeană, ceea ce înseamnă că veniturile obținute din aceste modele sunt mai mici. În același timp, profitul obținut de companie de pe fiecare model al familiei Logan este mai mare decât pe multe din modelele Renault mainstream, de aici și expresia „miracolul Dacia”, pe care a folosit-o Luca de Meo când a descirs în primul său interviu marca românească. De altfel, dacă ne uităm la clasamentul celor mai vândute 10 automobile ale grupului Renault, putem observa că suma vânzărilor Sandero, Duster și Logan (622.000 unități) o depășește pe cea a modelelor Clio, Captur și Megane, care reprezintă esența gamei francezilor, la acest moment (590.000 unități).