EXCLUSIV Piața auto locală scade pentru a doua oară în acest an, influențată de Programul Rabla. Dacia Logan și Sandero, printre victimele scăderilor

EXCLUSIV Piața auto locală scade pentru a doua oară în acest an, influențată de Programul Rabla. Dacia Logan și Sandero, printre victimele scăderilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 dec 2017

Piața auto din România a scăzut în luna noiembrie pentru a doua oară în acest an, de data aceasta cu 3,5%, după cum arată cifrele DRPCIV. Unul dintre motive este vârful de vânzări de anul trecut, din noimebrie (lună la care na raportăm), când a fost acordată o nouă tranșă de vouchere în Programul Rabla.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Vânzările de autoturisme noi au scăzut în luna noiembrie, atât în comparație cu luna noimebrie de anul trecut, cât și cu luna anterioară, orctombrie. Motivele țin de calmarea apetitului pieței, dar și de faptul că luna noiembrie 2016, la care facem raportarea, a fost una de vârf în vânzările auto, ca urmare a tranșei de vouchere Rabla acordate de AFM în toamna trecută. Practic, în octombrie a fost anunțată a doua emisiune de tichete, care s-au regăsit în înmatriculările din luna următoare, noiembrie.

Cu toate acestea, vânzările din noiembrie 2017 nu se ridică la nivelul celor anterioare, fiind a cincea lună din punct de vedere al volumului înmatriculărilor de autoturisme noi, din acest an. Situația s-ar putea datora epuizării tichetelor Rabla din acest an, achizițiile fiind amânate treptat pentru sezonul următor.

EXCLUSIV Piața auto locală scade pentru a doua oară în acest an, influențată de Programul Rabla. Dacia Logan și Sandero, printre victimele scăderilor

Dacia se numără printre mărcile care pierd din aceste motive, Logan și Sandero, două din cele mai vândute modele ale mărcii având înmatriculări în scădere față de anul trecut. Pentru Duster, lucrurile au stat mai bine, fiind în creștere, în pofida schimbării de generații. Practic, ofertele imbatabile de preț pentru vechiul Duster au ținut cererea ridicată pentru acest model. În total, vânzările Dacia au fost mai mari cu numai 1,7%, grație și celor două „cenușărese”, Dokker și Lodgy, care au crescut față de noiembrie 2016.

Primele cifre ale noii taxe auto, indicate ca aflate în analiză: 200 euro/an pentru mașini poluante, 50 euro/an pentru vehicule noi. AASAI: Șoferii vor fi puși să-și plătească singuri banii care le trebuie restituiți CITEȘTE ȘI Primele cifre ale noii taxe auto, indicate ca aflate în analiză: 200 euro/an pentru mașini poluante, 50 euro/an pentru vehicule noi. AASAI: Șoferii vor fi puși să-și plătească singuri banii care le trebuie restituiți

Cele mai mari scăderi din luna noiembrie, dintre mărcile de volum, au fost înregistrate de Volkswagen, Peugeot și Hyundai, în timp ce cele mai mari creșteri au fost realizate de Suzuki, Fiat și Toyota.

Cele mai vândute modele din luna noiembrie au fost Dacia Logan și Duster, apoi Skoda Octavia, urmate de Dacia Sandero (-6,6%), Opel Astra (cu o creștere mare, 16,6%) și Renault Clio (-4,3%). O creștere foarte mare au avut Renault Megane (165%), Ford Kuga (219%) și Nissan Qashqai (89%).

EXCLUSIV Piața auto locală scade pentru a doua oară în acest an, influențată de Programul Rabla. Dacia Logan și Sandero, printre victimele scăderilor

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari
dacia
logan
sandero