FOTO Divizia de mobilitate a Renault, interesată de un autobuz-rulotă cu panouri solare. „Vehiculele actuale nu sunt potrivite.”

FOTO Divizia de mobilitate a Renault, interesată de un autobuz-rulotă cu panouri solare. „Vehiculele actuale nu sunt potrivite.”
scris 22 oct 2021

Mobilize, divizie a grupului Renault, care dezvoltă soluții de mobilitate, este atrasă de proiectul unor studenți care au dezvoltat un autobuz solar, cu energie bazată pe celule fotovoltaice.

Stella Vita este numele unui autobuz creat de studenții de la Eindhoven University of Technology, care a fost gândit ca o soluție complet ecologică, fiind propulsat cu energie electrică generată de panourile fotovoltaice amplasate pe acoperiș. Vehiculul este doar un prototip, dar cei de la Renault, prin divizia Mobilize, le-au solicitat o colaborare. Deocamdată, scopul nu este foarte clar, însă studenții au fost invitați să-și prezinte proiectul, primind în schimb acces la conceptele și proiectele celor de la Renault.

Stella Vita este mai mult decât un autobuz, după cum reiese din descrierea făcută de creatorii săi. Energia furnizată de panourile solare alimentează atât motorul electric, cât și celelalte dispozitive ale sale, fiind în realitate o veritabilă casă pe roți.

Instrumente pentru o muncă remote eficientă CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă

Pentru a ajunge în Paris, acolo unde se află sediul Mobilize, Stella Vita a plecat din Eindhoven, acolo unde se află garajul său, parcurgând câteva mii de kilometri. De la Paris, cele două echipe au plecat în Spania, pentru a-și demonstra capacitatea de a-și genera singur energia.

 „Au explorat conceptul la maximum de potențial. Stella Vita este un tip de casă mobilă care oferă caracteristicile unui automobil – le face pe toate. Pentru studenți, această experiență reprezintă o schimbare de la teorie la utilizarea ideilor tangibil”, spune Patrick Lecharpy, vicepreședinte design Mobilize.

FOTO Divizia de mobilitate a Renault, interesată de un autobuz-rulotă cu panouri solare. „Vehiculele actuale nu sunt potrivite.”

Panourile Stella Vita amplasate pe acoperiș au o suprafață de 17,5 metri pătrați, atunci când vehiculul staționează. Capacitatea lor este suficientă pentru a elimina nevoia de încărcare și oferă o libertate de mișcare maximă. În mers, Stella Vita poate atinge 120 km/h, având o aerodinamică atent studiată și o structură ușoară, care îi conferă o greutate de numai 1200 de kilograme. Bateria de care dispune poate stoca 60kWh, ceea ce înseamnă că un „plin” îi asigură 600 km de autonomie. Dacă este o zi cu soare strălucitor, distanța ce poate fi parcursă crește până la 730 km. Problema este însă că timpul de încărcare este mare, 2 – 3 zile, pentru o încărcare maximă. Acesta este motivul pentru care studenții care au conceput vehiculul au ataștat și o priză de încărcare clasică, pentru a câștiga timp. De asemenea, panourile solare se restrâng în mers, la numai 8,8 metri pătrați.

Toyota, cel mai valoros brand auto din lume și în 2021. BMW pierde un loc, Tesla urcă 26 de poziții CITEȘTE ȘI Toyota, cel mai valoros brand auto din lume și în 2021. BMW pierde un loc, Tesla urcă 26 de poziții

Instalarea casei Stella Vita, în momentele de staționare, aduce o schimbare majoră. Extinderea panourilor solare eliberează o parte din spațiu, iar aceste panouri laterale se transformă și în acoperiș de terasă. Mașina oferă TV, spațiu de gătit și duș, ca o veritabilă rulotă. Un panou central oferă permanent informații despre consumul de energie, astfel că utilizarea poate fi restrânsă la nevoie.

Întâlnirea dintre specialiștii Renault și studenții din Eindhoven nu s-a finalizat deocamdată cu o concluzie concretă, deși tinerii cred că un vehicul de serie cu trăsăturile lui Stella Vita ar putea fi fabricat în 2030, însă reprezentanții Renault au declarat că sunt în căutare de noi soluții, noi forme, deoarece „vehiculele actuale nu sunt potrivite pentru mobilitatea publică”. „Avem nevoie să desenăm vehicule noi, diferite care urmează nevoile și utilizările în schimbare”, spune Patrick Lecharpy.

FOTO Divizia de mobilitate a Renault, interesată de un autobuz-rulotă cu panouri solare. „Vehiculele actuale nu sunt potrivite.”

Mobilize și-a prezentat anul acesta primul său vehicul, un automobil electric construit de partenerii chinezi, care însă nu va fi vândut, ci va fi utilizat doar pentru servicii de car-sharing, închirieri pe termen lung și car-pooling. Reprezentanții Mobilize au declarat pentru Profit.ro că iau în calcul să utilizeze și automobile Dacia Spring, pentru serviciile pe care le vor oferi pe piețele europene.

viewscnt
Afla mai multe despre
mobilize
stella vita
car sharing
mobilitate