INFOGRAFIC Creșterea pieței auto din România ascunde o scădere

INFOGRAFIC Creșterea pieței auto din România ascunde o scădere
scris 14 feb 2022

Piața auto din România a înregistrat o creștere substanțială în luna ianuarie a acestui an, ca înmatriculări, comparativ cu anul anterior. A fost o veste bună, care a dat un semnal important atât jucătorilor din piață, cât și cumpărătorilor. Dacă privim situația pe ansamblul ei, putem observa că situația este mai puțin bună decât pare.

Ca producție, România a înregistrat însă, în luna ianuarie, un volum de autoturisme asamblate mult sub media lunară cu care eram obișnuiți, în anii trecuți.

În ianuarie, segmentul autoturismelor a înregistrat un avans de 56,3% față de luna similară din 2021, cu 9.248 de unități înmatriculate, o creștere care s-a bazat pe rezultatele unora dintre mărcile din piață, în timp ce altele au tras în jos cu scăderi. Analiza acestor cifre în raport cu lunile anterioare, dar și cu anii precedenți, poziționează mai bine acest rezultat, pentru a avea o imagine mai bună a pieței în acest moment.

Față de decembrie, luna ianuarie a adus o scădere de 2.500 de unități, adică -21,1%. De altfel, ultimul trimestru din 2021 a fost peste nivelul din ianuarie 2022, în condițiile în care fiecare lună a trimestrului adusese scăderi față de anul anterior.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Față de anii precendenți, nivelul din ianuarie 2022 a fost cu 23,8% mai mic comparativ cu ianuarie 2020 și cu 34,7% mai mic comparativ cu ianuarie 2019, conform datelor APIA. Asta înseamnă că avansul din ianuarie a fost doar unul relativ, cauzat de un ianuarie 2021 foarte slab. Și februarie 2021 a fost la fel de slab, astfel că este de așteptat ca și în februarie 2022 să avem o creștere mare, însă cu cifre absolute de asemena sub anii precedenți și sub lunile performante din 2021.

Dacă analizăm situația pe mărci, Dacia avea în 2019, în ianuarie, 2.440 autoturisme înmatriculate, iar anul acesta a crescut, cu 327 de unități, la 2.767 unități. Ford avea un volum de 926 de autoturisme, în 2019, acum are numai 514. Renault avea 559, acum a înmatriculat 617. Volkswagen avea 880, acum are 487. Hyundai avea 357, iar acum are 976, devenind cea mai vândută marcă de import din România. Și așa mai departe: unele mărci au crescut, altele au scăzut, dar pe ansamblu, piața este mai mică decât cea de acum trei ani, înainte de pandemie.

Pe modele, putem observa cu ușurință că Dacia Logan este cel care a avut cea mai mare creștere, de peste 300 de unități, de la 715 în 2019, la 1062 în ianuarie 2022, în timp ce Duster a scăzut de la 904, la 735 unități. Skoda Octavia, cel mai vândut automobil de import în 2019, avea 342 de unități în 2019, iar acum a înregistrat 176 de unități înmatriculate, în ianuarie. O noutate pe piață este primul automobil electric al celor de la Dacia, care a înregistrat în prima lună a anului un număr mic de exemplare înmatriculate, 148, în scădere față de lunile anterioare, când ajunsese cel mai vândut model din România.

LISTA Dacia Spring se scumpește din nou, în toată Europa, cu excepția Germaniei. În România are cea mai mare creștere a prețului CITEȘTE ȘI LISTA Dacia Spring se scumpește din nou, în toată Europa, cu excepția Germaniei. În România are cea mai mare creștere a prețului

Potrivit statisticilor APIA, clasele care au înregistrat cele mai mari creșteri în ianuarie au fost MPV, Sport și SUV, dar ponderea acestora în totalul pieței este în favoarea SUV-urilor, în primul rând (42%) dar și a clasei compacte (C - 25,2%) și clasei supermini (B – 19,3%).

După tipul de propulsie, autoturismele cu motoare pe benzină au crescut cu 9%, ajungând la 68,2% din piață, iar cele diesel au scăzut cu 12,6%, la o cotă de 13,9%. Automobilele electrificate, electrice și PHEV, împreună cu cele hibrid, au ajuns la o cotă de 17,9% depășind astfel pentru prima dată motorizările diesel, așa cum Profit.ro a anunțat în premieră.

Cele mai vândute automobile electrice au fost Dacia Spring (148 unități), Tesla Model 3 (75 de unități) și Hyundai Kona (42 de unități). În clasamentul automobilelor PHEV, pe primul loc a fost Ford Kuga (38 de unități), Hyundai tucson (32 de unități) și Mercedes GLE (24 unități).

INFOGRAFIC Creșterea pieței auto din România ascunde o scădere

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus